TEXEL CIJFERS

Op deze pagina vindt u informatie over:

  • Bezettingscijfers Texel 

  • Texel Monitor rapportage kwartaal 3 2019

  • TESO vervoerscijfers t/m september 2019

  • Actuele campagnes & PR VVV Texel t/m 3e kwartaal 2019

  • Social Media t/m 3e kwartaal 2019

BEZETTINGSCIJFERS TEXEL

Actuele bezettingscijfers

Wekelijks vindt u hier bezettingspercentages van de komende 4-6 weken. Als bron zijn cijfers gebruikt welke een juiste afspiegeling zijn van de gehele Texelse logiessector (hotel, B&B, vakantieparken, KLV). Deze cijfers vertegenwoordigen ruim 50% van het aantal bedden op Texel. Deze bezetting is vervolgens geëxtrapoleerd naar een totaalcijfer op basis van het door Gemeente Texel vastgestelde plafond van 45.000 toeristische bedden.

Bezetting verkort voor KADO.jpg

TEXEL MONITOR

Conclusies 3e kwartaal 2019

  • Alle kwaliteitsscores zijn positief t.o.v. het vorige kwartaal. Men beoordeelt Texel als vakantie-eiland gemiddeld met een 8,74. Vorig kwartaal (Q2 2019) kwam dit cijfer uit op een 8,62.

  • De kwaliteit en dienstverlening van VVV Texel wordt gewaardeerd met een 8,44 (Q3 2018: 8,3). Het Texel Paspoort, gratis voor gasten die via VVV Texel boeken, wordt door 60% van de VVV boekers op gehaald. Er is een groei van 3,3% in het gebruik (35% van de gasten gebruikt het paspoort)

  • Algehele prijs/kwaliteitsscore blijft net als voorgaande kwartalen iets onder de 8 steken op 7,95. In Q2 2019 was dit 7,98. Het is wel een lichte stijging t.o.v. Q3 2018. Toen 7,91.

  • Ruim een kwart van de bezoekers ziet verbeterpunten voor de Texelse voorzieningen (26%)

  • Voor 59% van de gasten heeft Texel uitstekend voldaan aan de verwachtingen. Dat is 3% meer t.o.v. Q3 2018

  • Cultuur (o.a. museum bezoek) is voor gasten in Q3 vaker een reden om naar Texel te komen (+2,1%)

  • Wandelen (+2,7%), fietsen (+3,8%), sporten (+2,2%) en natuur beleven (+5,1%) worden vaker genoemd als activiteiten die men op Texel heeft ondernomen. Gasten lijken actiever te zijn geweest tijdens het verblijf dan in Q3 2018

  • Gasten in Q3 vieren vaker hun hoofdvakantie op Texel (+3% t.o.v. Q3 2018) en zijn ook vaker op Texel geweest (6+ bezoeken in Q3 +3,4% t.o.v. 2018). Met 43,4% is de groep met 6+ bezoeken verreweg het grootst

  • In het doelgroepprofiel zitten een aantal kleine verschuivingen:
    o   Opleiding: gemiddeld hoger opgeleid. HBO en WO samen +3,1%. Samen ruim 47%
    o   Inkomen: gemiddeld hoger inkomen. Bij de hogere inkomensklassen € 80.000 tot € 100.000 en € 100.000+ een lichte stijging (samen +1,8%)

  • De Net Promotor Score in Q3 2019 is 65. Dat is +3 t.o.v. Q3 2018. Vorig kwartaal was de NPS 64
     

Conclusies 2e kwartaal 2019

  • Algehele prijs/ kwaliteitsscore blijft net als Q1 van dit jaar op 7,98 stabiel. In Q2 2018 lag dit cijfer op 8,01

  • Overige kwaliteitsscores zijn licht positief, behalve cijfer "Texel als vakantie-eiland" (-0,05)

  • De doelgroep die Texel bezocht in het tweede kwartaal van dit jaar, heeft een ander profiel als we dit vergelijken met dezelfde periode een jaar geleden:

    • Opleiding: HBO +5,6% (39,2%), WO -1,3% (13,9%), MBO -3,4% (20,5%)

    • Inkomen: € 20.000 tot € 40.000 -0,8% (naar 17,4%), € 40.000 tot € 60.000 -2% (18,7%). € 60.000 tot € 80.000 +4,4% (naar 12%) en € 80.000 tot € 100.000 +0,75% (4,3%)

    • Besteding per dag: € 50-€ 100 +3,7% (37%), € 150-€200 +1,5% (7,9%) en € 200 of meer +1,3% (4,3%)

    • Samenstelling reisgezelschap: gezin -2,3% (21,7%), familie +1,7% (14%), koppel -1,3% (42,2%), alleen +1,2% (4,8%), vrienden +1% (9,7%)

  • Terugkeerintentie: 72,2% antwoordt “Ja” op de vraag of men van plan is terug te komen. 1% lager dan 2018. 18,9% meldt “Waarschijnlijk wel” (ook 1% lager dan Q2 2018)

  • Frequentie Texel verblijf: 3-5 keer (-2,1%) en 6+ bezoeken (-2,5%) nemen af dit kwartaal, waar categorieën 1e (+1,6%) en 2e keer bezoek (+3,01%) een groei laten zien. Echter, de groep 6+ keer blijft met afstand het grootst: 40,2%, gevolgd door 3-5 keer: 23,2%

  • Kwaliteit dienstverlening VVV Texel wordt gewaardeerd op een 8,4 (Q2 2018: 8,3)

  • Het iets minder goede weer in Q2 komt ook terug in de activiteiten die gasten doen op Texel. Er werd beduidend meer gefietst (+5,6%) en minder het strand bezocht (-2,5%) dan hetzelfde kwartaal in 2018

  • Net Promoter Score in Q2 2019: 64. Dezelfde periode in 2018: 65. Vorig kwartaal lag de NPS op 61.

Eerdere Texel Monitor rapportages:

TESO VERVOERSCIJFERS

(KLIK VOOR VERGROTING OP TABEL)

De TESO-vervoerscijfers laten tot en met november 2019 een stijging van 1,6% zien ten opzichte van 2018 (Bron: TESO).

TESO vervoerscijfers tm nov 2019.jpg

CAMPAGNES, PR EN SOCIAL MEDIA VVV TEXEL - 3e kwartaal 2019

Sales campagne

  • Zomervoordeel 2019: 15% korting op een verblijf + gratis Texelse zonnebrandcrème + gratis bolletjes ijs van Novalishoeve
    Boekbaar van 6 juni t/m 1 september 2019
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 612
    Unieke paginaweergaves landingspagina: 25.600

  • Nazomeractie: 10% korting op een verblijf + gratis natuurexcursie voor 2 personen met Txgids 
    Boekbaar van 22 augustus t/m 3 november 2019 
    Aantal boekingen (direct en ondersteund) t/m 6-10: 501

    Unieke paginaweergaves landingspagina: 35.000

  • Wintervoordeel 2019: 15% korting op een verblijf + gratis Rummikub spel (i.s.m. Goliath Games)
    Boekbaar van 2 oktober t/m 31 januari 2020

Wadden_winter_2019_720x576_NL.jpg

Resultaten PR activiteiten juni t/m augustus 2018 t.o.v. 2019

  • Online totale PR waarde 1-6-2019 t/m 31-8-2019
    2019: € 564.177

    2018: € 202.494

  • Offline totale PR waarde 1-6-2019 t/m 31-8-2019
    2019: € 344.263
    2018: € 248.562

  • PR waarde cumulatief online en offline t/m augustus:
    2019: € 2.028.870 (excl. offline jun aug)
    2018: € 1.628.296 (excl offline jun-aug)

  • Highlights PR april/mei 2019: 

Dagblad van het Noorden juli 2019
Holland-Herald-2019
WZ Reise augustus 2019

Social media VVV Texel

Instagram takeovers

Regelmatig neemt een Texels bedrijf, een bekende Texelaar, een blogger of evenement het Instagram kanaal van VVV Texel over. Door degene die het kanaal overneemt worden een dag lang berichten geplaatst in het verhaal 'de stories'.

 

In kwartaal 3 deden onderstaande een takeover voor VVV Texel:

  • Annemerel.com, blogger, hardloper en schrijver

  • Texelse Bierbrouwerij

  • Boswachters Jerome en Anna van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer

  • Beach Food Festival, evenement.

Lijkt het u ook leuk om een takeover te organiseren in samenwerking met VVV Texel? Neem dan contact op via socialmedia@texel.net

VVV Texel op Spotify

VVV Texel heeft nu ook een Spotify account! Via dit kanaal worden verschillende afspeellijsten gedeeld. De playlists worden onder andere afgestemd op campagnes van VVV Texel en de seizoenen. Ook kunnen volgers zelf hun favoriete liedjes delen via Facebook, Instagram en een formulier op de website. Van de leukste inzendingen wordt een afspeellijst gemaakt.

 

Ga hier naar het account

Winacties via VVV Texel

Via Facebook en Instagram worden regelmatig winacties gehouden. Hiervoor werkt VVV Texel vaak samen met externe partijen.

 

In kwartaal 3 zijn onderstaande winacties gehouden:

  • Rondleiding voor 2 personen Bierbrouwerij Texel

  • 2 startbewijzen voor de Texel Halve Marathon

  • tickets voor Landgoed de Bonte Belevenis

  • Bluesweekend: passe-partouts, overnachting Bos en Duin en huurfietsen

  • Parachutesprong van Paracentrum Texel 

  • 5 keer 2 tickets SEA Art Tour Texel

  • Beach Food weekend: proefkaart en
    overnachting Lindeboom Texel

  • Overnachting voor 2 personen Just Texel Suites 

Wilt u ook een winactie organiseren in samenwerking met VVV Texel? Neem dan contact op via socialmedia@texel.net

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

KADO Texel wordt mogelijk gemaakt door:

TESO vervoerscijers t/m september 2019