Onderzoek
Hier vindt u een overzicht van onderzoeken die door diverse onderzoekscentra worden aangeboden. Wij delen deze kennis via diverse publicaties voor het werkveld.
Samenvatting
Overzicht van de laatste onderzoeken
Strategisch Merkonderzoek Texel
In opdracht van VVV Texel heeft Hendrik Beerda Consultancy een Strategisch Merkonderzoek uitgevoerd.
0-meting Texelse arbeidsmarktsituatie richting 2027
Resultaten van de enquête: 0-meting Texelse arbeidsmarktsituatie richting 2027. Deze 0-meting vormt een belangrijke basis voor gerichte acties komende jaren vanuit het HR Netwerk Texel als onderdeel van TOP.
Zesjescultuur op de Nederlandse werkvloer
Profielwerkstuk Samen duurzaam Texel verkennen
Onderzoek uitgevoerd door twee OSG De Hogeberg 6 VWO leerlingen in het kader van hun profielwerkstuk: 'Samen duurzaam Texel verkennen'. De hoofdvraag is: ‘Hoe kunnen de verkeersbewegingen van toeristen met de auto op het eiland verminderd worden?’
Vakantie Sentiment Monitor - NBTC april 2023
Nieuwe update Internationale Vakantiemonitor van het NBTC: Nederlanders nemen de komende maanden het vliegtuig voor de vakantie.
Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector 2022
NBTC heeft in samenwerking met ABF Research de Arbeidsmarktmonitor ontwikkeld. De resultaten geven een integraal overzicht van allerlei aspecten rond de werkgelegenheid voor de toeristische sector en onderdelen daarvan.
Samenwerken aan leefbare steden en kernen
In opdracht van de Retailagenda heeft onderzoeksbureau Q&A Insights & Consultancy medio 2022 onderzoek gedaan naar het toekomstig winkelgedrag van consumenten en de impact hiervan op steden en kernen.
Waardevol toerisme is werken aan balans
Veel bestemmingen willen werken aan ‘toerisme in balans’. CELTH, CBS en NBTC deden uitgebreid onderzoek zodat zij met de opgedane kennis bestemmingen kunnen helpen met deze online tool.
Recreatief fietsen factsheet 2022 | Nederland
Stichting Landelijk Fietsplatform bundelt feiten en cijfers over het recreatief fietsen in Nederland in deze factsheet.
Market Response database onderzoek (seizoen 2022)
VVV Texel heeft voor het zesde opeenvolgende jaar bureau Market Response een databaseanalyse voor Texel laten uitvoeren.
Onderzoek 'Doelgroep van de toekomst': Millennials
Motivaction International B.V. heeft een kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar de wensen en behoeften van millennials ten aanzien van een vakantie in het algemeen en op Texel in het bijzonder.
Onderzoek Prijs/kwaliteitsverhouding verblijf Texel
Motivaction International B.V. heeft een verdiepend onderzoek uitgevoerd naar de scores op de prijs-kwaliteitsperceptie van een bezoek aan Texel.
Visie Recreatie & Toerisme 2030 Provincie Noord-Holland
De belangrijkste kansen en uitdagingen op het gebied van recreatie en toerisme voor Noord-Holland op de middellange termijn.
Bekendheid, imago en bezoekintentie van Texel
Het bureau Trends & Tourism heeft in opdracht van KADO Texel een onderzoek uitgevoerd naar de bekendheid, het imago en bezoekintentie van Texel.