Onafhankelijk
toeristisch
platform

Merk- en imago-onderzoek Texel

In opdracht van KADO Texel gaat Hendrik Beerda Consultancy een merk- en imago-onderzoek uitvoeren voor Texel. In 2012 is voor het laatst een vergelijkbaar merk- en imago-onderzoek uitgevoerd in opdacht van VVV Texel. De oplevering staat gepland voor uiterlijk eind maart 2023. Rond begin april staat de publicatie gepland op de website van KADO Texel. 

Samenvatting

Aantal gegevens over dit onderzoek: 

  • Onderzoek gebaseerd op gedegen en bewezen theorie: merkkracht o.b.v. BrandAlchemy model (bekendheid, waardering, binding), 16 merkpersoonlijkheids- en 21 merkprestatiefactoren
  • Te onderzoeken doelgroepen: huidige doelgroep bestaat uit 2 segmenten: stellen 40-69 jaar en gezinnen met jonge kinderen t/m 14 jaar + Millennials 18-35 jaar (doelgroep van de toekomst)
  • Uitgevoerd op 2 niveaus: landelijk (Nederland) en provinciaal (Noord-Holland). Plus positioneringsonderzoek en benchmark t.o.v. vijftal toeristische bestemmingen in Nederland: Zeeuwse eilanden, Zuid-Limburg, Ameland, Terschelling en Veluwe.
  • Meerwaarde 1: dit strategisch merkonderzoek biedt handvatten t.b.v. productontwikkeling voor toeristisch ondernemend Texel
  • Meerwaarde 2: extra toetsing jaarlijkse Market Response analyse uitgevoerd door VVV Texel

Bron: Hendrik Beerda Consultancy 

Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO, VVV Texel en Gemeente Texel.

Image
Image
Image
Image