Onafhankelijk
toeristisch
platform
Merk- en imago-onderzoek Texel
In opdracht van KADO Texel gaat Hendrik Beerda Consultancy een merk- en imago-onderzoek uitvoeren voor Texel. In 2012 is voor het laatst een vergelijkbaar merk- en imago-onderzoek uitgevoerd in opdacht van VVV Texel. De oplevering staat gepland voor uiterlijk eind maart 2023. Rond begin april staat de publicatie gepland op de website van KADO Texel.
Samenvatting
Aantal gegevens over dit onderzoek:
- Onderzoek gebaseerd op gedegen en bewezen theorie: merkkracht o.b.v. BrandAlchemy model (bekendheid, waardering, binding), 16 merkpersoonlijkheids- en 21 merkprestatiefactoren
- Te onderzoeken doelgroepen: huidige doelgroep bestaat uit 2 segmenten: stellen 40-69 jaar en gezinnen met jonge kinderen t/m 14 jaar + Millennials 18-35 jaar (doelgroep van de toekomst)
- Uitgevoerd op 2 niveaus: landelijk (Nederland) en provinciaal (Noord-Holland). Plus positioneringsonderzoek en benchmark t.o.v. vijftal toeristische bestemmingen in Nederland: Zeeuwse eilanden, Zuid-Limburg, Ameland, Terschelling en Veluwe.
- Meerwaarde 1: dit strategisch merkonderzoek biedt handvatten t.b.v. productontwikkeling voor toeristisch ondernemend Texel
- Meerwaarde 2: extra toetsing jaarlijkse Market Response analyse uitgevoerd door VVV Texel
Bron: Hendrik Beerda Consultancy