Onafhankelijk
toeristisch
platform

NBTC Vakantiemonitor november 2021

Sinds vorig jaar mei is NBTC Holland Marketing de Vakantie Sentiment Monitor gestart om de vakantie intentie en invloed van de corona uitbraak op het reisgedrag te meten. Het gaat hier om de invloed van de coronacrisis op het reisgedrag van toeristen uit Nederland en kernmarkten (van het NBTC) België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, USA en China.

Samenvatting

Enkele opvallende resultaten van de meting november 2021:

  • De vakantie intentie laat in alle landen een daling zien. Met name in de Europese landen is de daling fors te noemen
  • Het aantal mensen met plannen maar die nog moeten boeken is gestabiliseerd
  • Eigen land blijft populair onder Nederlanders
  • Spanje blijft ook voor 2021 de populairste Europese vakantiebestemming
  • Invloed corona uitbraak op keuze voor een vakantie in eigen land gestabiliseerd
  • Invloed van corona bij ontbreken van vakantieplannen toegenomen
  • Testbereidheid neemt toe. Nu de pandemie zich weer sterk ontwikkelt neemt in het merendeel van de landen de testbereidheid bij vertrek en terugkomst toe
  • Corona pandemie ook van invloed op vakantiegedrag 2022. Twee op de drie van de Nederlanders geeft aan langer te wachten met het boeken van een vakantie. Een grote groep blijft trouw aan het eigen land: ook volgend jaar verwacht bijna de helft van de Nederlanders de zomervakantie/belangrijkste vakantie in eigen land door te gaan brengen.
Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO en VVV Texel.

Image
Image
Image