Onafhankelijk
toeristisch
platform

Trendrapport Retail 2024

Hoe winkelen klanten in 2024? Wat betekent dit voor uw winkelomzet en locatiestrategie? Voor het vierde jaar op rij presenteert RetailSonar, Europees marktleider in locatiestrategie, het toonaangevende trendrapport.

 

Belangrijke aanbevelingen:

1. Gebruik data-analyse en modellen: maak gebruik van geavanceerde data-analyse en modellen zoals die van RetailSonar om inzicht te krijgen in winkelbezoeken, klantgedrag en markttrends. Dit helpt bij het nemen van weloverwogen beslissingen.

2. Focus op beleving en gemak: bied zowel winkelgemak als een aantrekkelijke winkelervaring. Zorg voor een naadloze en plezierige winkelervaring om klanten terug te laten komen en positieve mond-tot-mondreclame te genereren.

3. Heroverweeg locatiestrategie├źn: evalueer de prestaties van alle winkellocaties en sluit minder presterende winkels. Heropen op strategischere locaties die beter aansluiten bij de behoeften en voorkeuren van klanten.

4. Integreer online en offline kanalen: zorg voor een naadloze integratie tussen e-commerce en fysieke winkels om het 'halo-effect' te benutten en een omnichannel ervaring te bieden.

5. Innovatieve winkelconcepten: experimenteer met innovatieve winkelconcepten die gemak en beleving bieden, zoals kleinere winkels dichter bij de klant en 'lighthouse' locaties met unieke ervaringen.

Website banner trendrapport

Bron: RetailSonar

Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Vul uw e-mailadres in
Invalid Input
Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO, VVV Texel en Gemeente Texel.

Image
Image
Image
Image