MEER TEXEL CIJFERS

Op deze pagina vindt u het archief van onze pagina Texel Cijfers:

  • Terugblik 2018 + opvallende cijfers 1e kwartaal 2019

  • Terugblik 2018 - Infographic

  • Texel Monitor conclusies - Najaar 2018, Zomer 2018, Voorjaar 2018, Herfst/winter 2017-2018

  • Campagnes en PR VVV Texel - 2e kwartaal 2019

  • Campagnes en PR VVV Texel - 1e kwartaal 2019

  • Campagnes en PR VVV Texel - 2e kwartaal 2018

  • Campagnes en PR VVV Texel - 1e kwartaal 2018 

  • Retailvisie

De meest actuele cijfers staan op de pagina Texel Cijfers

VVV TEXEL IN CIJFERS - 2018 & 1e KWARTAAL 2019

TERUGBLIK 2018

TEXEL MONITOR

Conclusies Najaar 2018

  • Over de gehele linie blijven de kwaliteitsscores stabiel ten opzichte van zomerperiode (Q3)

  • Algehele prijs/kwaliteitscore blijft onder druk staan: 7,93 (+0,01% t.o.v. Q3)

  • Terugkeerintentie van gasten is stabiel en gelijk aan Zomer (Q3): bijna driekwart (72,3%) geeft aan zeker terug te komen naar Texel. In Herfst/winter '17-18: 74,4%

  • Er blijft lichte druk op het kwaliteitsoordeel over accommodaties (Q1 t/m 4)

  • Positief: 57,1% van de ondervraagden geeft aan dat Texel 'Uitstekend' aan de verwachtingen heeft voldaan. Dit is 0,9% hoger dan Zomer (Q3) en Herfst/Winter

  • Net Promoter Score (NPS) blijft staan op 62, een topscore!

  • Ten opzichte van vorig jaar meer nieuwe gasten in Q4: 17,4% van de gasten was voor het eerst op Texel. Dit was 14,3% in Herfst/winter '17-18. Vergeleken met de zomer zijn er meer terugkerende gasten.
     

Conclusies Zomer 2018

  • Algehele prijs/ kwaliteit score Texel staat licht onder druk: 7,92

  • Terugkeerintentie: bijna driekwart (72,3%) geeft aan zeker terug te komen naar Texel. Herfst/winter '17-18: 74,4%

  • Derde periode op rij is er lichte druk op het kwaliteitsoordeel over accommodaties

  • Kwaliteit wandel/fietsmogelijkheden daalt licht naar 8,7 (afgelopen 2 kwartalen 8,8)

  • 56,2% van de ondervraagden geeft aan dat Texel 'Uitstekend' aan de verwachtingen heeft voldaan. 2,2% lager dan Voorjaar '18, maar in lijn met Herfst/winter '17-18

  • Net Promoter Score (NPS) voor het eerst sinds 2016 gedaald van 65 naar 62. NPS score geeft aan in welke mate men Texel aanbeveelt aan anderen. Nog steeds een topscore!

  • Nieuwe gasten afgelopen zomer: 21,1% van de gasten was voor het eerst op Texel. Dit was 18,1% in Voorjaar '18 en 14,3% in Herfst/winter '17-18

  • Meer ondervraagden geven aan de volgende keer opnieuw via de VVV te boeken: 61,5%

  • Veel gasten halen het Texel Paspoort op bij de VVV: ruim 60% (Herfst/winter '17-18: 47,5%)
     

Conclusies Voorjaar 2018

  • Resultaten van punten 1 t/m 3 herfst/winter '17-18 blijven in voorjaar

  • Algehele prijs/ kwaliteitsverhouding daalt een tiende naar 8,0

  • Dit voorjaar bezocht 18,1% van de gasten Texel voor het eerst. +4% t.o.v. herfst/ winter. De groep die "6x of vaker" Texel bezocht, realiseerde een dalend aandeel van 43,4% (bijna 6% minder)

  • De Net Promoter Score blijft exact gelijk op 65 (schaal -100 tot +100)

  • Het reisgezelschap "Gezin" nam licht toe (+2,3%) ten faveure van categorie "Familie"

 

Conclusies Herfst/ Winter 2017/ 2018

  1. Beoordeling "Texel als vakantiebestemming" daalt in 5 jaar met 0,5 punt naar 8,6 (-5,5%).

  2. Beoordeling "Wandel- en fietsinfrastructuur" daalt van 9,3 in 2012 naar 8,8 nu (-5,4%).

  3. Accommodatiebeoordeling blijft vrijwel gelijk: 8,4 (2012: 8,2). De standaardafwijking is relatief hoog (1,37), oftewel scores wijken steeds sterker af van het gemiddelde. Dit duidt erop dat accommodatiekwaliteit steeds grotere verschillen laat zien.

  4. Herhalingsbezoek is licht gedaald. Van 88% in 2012 naar 86%. Beiden gemeten over dezelfde periode: oktober tot en met februari.

  5. Texel krijgt in 2017/2018 een NPS Score van 65. Dat is zeer goed. Over het algemeen is een score van 5-10 gemiddeld. De NPS score is een weergave hoeveel mensen Texel zouden aanbevelen aan familie, vrienden of collega's.

  6. Verblijfsduur van VVV boekingen is gemiddeld 5 nachten. Exact gelijk aan 5 jaar geleden.

  7. Aantal personen per boeking daalt licht naar 2,91 (2012: 2,99).

  8. Prijsontwikkeling: gemiddelde prijs per boeking ligt op € 456,- (2012: € 402,- en 2016: € 424,-). Conclusie: prijsontwikkeling in 2017 (€ 28 per boeking in 1 jaar) is vergelijkbaar met de totale prijsontwikkeling in de periode 2012 t/m 2016 (€ 26 per boeking in 5 jaar).

  9. Minder mensen kiezen voor Texel als bestemming voor de hoofdvakantie. In 2012 was dit 35%, in 2017/2018 resteert 20% (-15%).

CAMPAGNES, PR EN SOCIAL MEDIA VVV TEXEL - 2e kwartaal 2019

Sales campagne

  • Lente-Fietsarrangement: 10% korting op een verblijf + dag gratis fietsen (i.s.m. Texelse fietsverhuurders)
    Boekbaar van 20 maart t/m 31 mei 2019
    Bereik & clicks link op Facebook: 75.000 / 1.050
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 435
    Pageviews landingspagina: 14.750

  • Zomervoordeel: 15% korting op een verblijf + gratis Texelse zonnebrandcrème + gratis bolletjes ijs van Novalishoeve
    Boekbaar van 6 juni t/m 1 september 2019 

Wadden_Zomer2019_720x576_NL.jpg

Resultaten PR activiteiten april/mei 2018 t.o.v. 2019

  • Online totale PR waarde 1-4-2019 t/m 31-5-2019
    2019: € 224.128

    2018: € 198.557

  • Offline totale PR waarde 1-4-2019 t/m 31-5-2019
    2019: € 339.569
    2018: € 351.905

  • PR waarde cumulatief online en offline t/m mei:
    2019: € 1.120.430
    2018: € 1.177.240

  • Highlights PR april/mei 2019: 

CAMPAGNES EN PR VVV TEXEL - 1e kwartaal 2019

Sales campagne

  • Wintervoordeel: 15% korting op een verblijf + gratis Texelse pantoffels (ism Texelana)
    Boekbaar van 1 november 2018 t/m 31 januari 2019

    Bereik & clicks op link Facebook: 87.293 / 831
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 440
    Pageviews landingspagina: 18.000

  • Vroegboekactie: bootkaart cadeau bij boeking verblijf 2019
    Boekbaar van 19 november 2019 t/m 28 februari 2019
    Bereik & clicks op link Facebook: 100.000 / 1.590
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 1.735
    Pageviews landingspagina: 46.000

VROEGBOEK2019_Wadden_720x576_NL.jpg

PR resultaten Lammetjesradar

Op 11 maart lanceerde VVV Texel in samenwerking met Texelse schapenboeren de 'Lammetjesradar'. Op www.lammetjesradar.nl staat een online kaart waarop precies te zien is waar de lammetjes zich op dat moment bevinden. Twaalf moederschapen dragen dit voorjaar een GPS-tracker. Direct na het delen van het persbericht werd dit landelijk breed opgepikt.
Bekijk hier het volledige overzicht met verschenen artikelen/items in Nederland. Samenvattend zijn dit de resultaten:

  • 9 online artikelen in algemene media

  • 11 RTV items (Radio/TV)

  • 2 online artikelen in nationale nieuwsmedia

  • 3 online artikelen in lokale nieuwsmedia

  • 3 offline artikelen in nieuwsmedia

  • Totaal bereik:
    Online: 5.068.972 potentieel bereikte personen
    RTV: 5.590.000 kijkers/luisteraars
    Offline: 616.000 oplage

  • Totale mediawaarde: € 125.868

Lammetjesradar selectie media.jpg
RTL Nieuws Lammetjesradar.jpg

Resultaten PR activiteiten 1e kwartaal 2018 / 2019

  • Online totale PR waarde 1-1-2019 t/m 31-3-2019
    2019: € 207.000

    2018: € 139.200

  • Offline totale PR waarde 1-1-2019 t/m 31-3-2019
    2019: € 261.641
    2018: € 487.500

  • Highlights PR 1e kwartaal 2019: 

CAMPAGNES EN PR VVV TEXEL - 3e/4e kwartaal 2018

​Sales campagne

  • Nazomeren: 10% korting op een verblijf + kans op gratis Gazelle E-Bike (aangeboden door Van der Linde Texel).
    Pageviews landingspagina: 17.000
    Bereik & clicks Facebook: 68.500
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 593

  • Wintervoordeel: 15% korting op een verblijf + gratis Texelse pantoffels (ism Texelana). Actie loopt nog t/m 31 januari 2019. 

  • Vroegboekactie 2019:  bootkaart cadeau bij boeking verblijf 2019

NAZOMEREN2018_720x576_NL.jpg

Resultaten PR activiteiten 2017/2018

  • Online totale PR waarde t/m 30-11
    2018: € 456.000

    2017: € 514.000

  • Offline totale PR waarde t/m 30-11
    2018: € 1.435.000
    2017: € 1.882.000

  • Highlights PR 4e kwartaal 2018: Telegraaf, Op Weg (BE), VROUW

De Telegraaf 17-11-2018.jpg

CAMPAGNES EN PR VVV TEXEL - 2e kwartaal 2018

Fotosafari KLeine Logies Verstrekkers (KLV)

  • Datum: juni 2018

  • Doelgroep: KLV leden

  • Doel: nieuw fotomateriaal KLV accommodaties 

  • Resultaat: foto's 350 accommodaties

  • Samenwerking KLV bestuur en VVV Texel

Sales campagne

  • Lammetjes knuffelen: 10% korting op verblijf voorjaar + gratis lammetjes knuffel
    Pageviews landingspagina: 32.000

    Bereik & clicks Facebook en Twitter: 70.000 / 1.450
    Aantal boekingen (direct en ondersteund): 340

  • Zomervoordeel: 15% korting op een verblijf in de zomer (t/m 2-9)
    Resultaten volgen na afloop van de actie

Banner Lammetjes Knuffelen

Resultaten PR activiteiten 2017/2018

  • Online totale PR waarde t/m 30-6
    2018: € 393.000
    2017: € 395.000

  • Offline totale PR waarde t/m 30-6
    2018: € 834.000
    2017: € 884.000*
    *Inclusief uitzending WDR (Duitse TV) t.w.v. € 150.000

  • Highlights PR 2e kwartaal 2018: Kampeer en Caravan Kampioen (ANWB), GirlsLove2Travel (Instagram + blogs), WZ Reise (Duitsland)

WZ Reise (DE)
Kampeer en Caravan Kampioen
GirlsLove2Travel Instagram Stories

CAMPAGNES EN PR VVV TEXEL - 1e kwartaal 2018

Facebook Video

  • Communicatie: video content

  • Doel: versterken merkassociatie  & e-mailadressen genereren

  • Doelgroep: Vrouwen 35-69 jaar

  • Periode: 5 maart t/m 2 april

  • Aantal keren getoond: 1.700.000

  • Bereik: 515.000 consumenten in NL

  • Deelnemers aan de prijsvraag: 4.700

  • Nieuwe aanmeldingen VVV-nieuwsbrief: 3.850

YouTube video Texel360gradenfotografie

Sanoma campagne

  • Communicatie: crossmediaal. Print, online & Social Media

  • Doel: versterken merkassociatie

  • Doelgroep: Vrouwen 35-69 jaar

  • Bereik print titels: 4,3 miljoen lezeressen in NL

  • Bereik online artikelen en social media: 175.000

  • Titels: Libelle, Flair, Kek Mama, Margriet, Me-to-We

Resultaten PR activiteiten 2017/2018

  • Online totale PR waarde 2017: € 1.000.000

  • Offline totale PR waarde 2017: € 1.489.500

  • Highlights PR 1e kwartaal 2018: ANWB Kampioen, De Eilanden (Omroep Max/NPO 2), NDR (Norddeutscher Rundfunk/TV)

Libelle nr. 13
ANWB Kampioen
De Eilanden - Texel

RETAIL

Retailvisie Texel

Onderzoek gedaan in opdracht van Gemeente Texel.

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

KADO Texel wordt mogelijk gemaakt door: