NIEUWS

LANDELIJKE CORONA PROTOCOLLEN OVERZICHT VAN TOP

>>Bekijk hier het overzicht op de website van TOP

TOP Texel heeft alle landelijke corona protocollen overzichtelijk op een speciale landingspagina geplaatst: www.top-texel.nl/corona

UNWTO VERWACHT DAT TOERISME WERELDWIJD MET EENDERDE KRIMPT

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

"UNWTO verwacht dat het internationaal toerisme dit jaar met 20% tot 30% zal afnemen ten opzichte van 2019. De daarmee samenhangende toeristische ontvangsten zullen met 300 tot 450 miljard dollar dalen. Dat is een derde van het totaal." 

NEDERLANDERS STELLEN VAKANTIES UIT: CORONA

>>Lees hier het hele artikel op www.nos.nl

"Nederlanders boeken door de wereldwijde corona-uitbraak een stuk minder reizen dan vorig jaar rond deze tijd, zegt reisbrancheorganisatie ANVR. De organisatie ziet dat klanten terughoudend zijn."

In dit artikel o.a. meer informatie over:

- Annuleringen

- Financiële impact

- Reisadvies

- Boekingen voor zakelijke doeleinden

KANSEN VOOR DRIE GENERATIES VAKANTIES

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

Driekwart van de Nederlanders vindt het leuk om met de hele familie op vakantie te gaan. Wel blijven we dan het liefst binnen Nederland en moet het tripje met opa en oma niet langer dan een week duren. Dat blijkt uit onderzoek van vakantiewebsite Zoover uitgevoerd door NBTC NIPO Research onder bijna 2.000 respondenten.  

DÉ ONLINE TRENDS & ONTWIKKELINGEN VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

Wat brengt 2020 voor digital marketing, online communicatie, social media en tech? De redactie van Frankwatching zet de opvallendste online trends op een rij.​

  • Online design pakt uit

  • SEO: Google-update BERT, nieuwe vormen van structured data en lokale SEO 

  • 'Bezorgschaamte'

  • Data-driven marketing: 4 trends

  • E-mailmarketing: slimmere geautomatiseerde segmentatie, meer (en beter) A/B-testen

  • Video- en social media trends

TREINREIS EN 'DETOURVAKANTIE': DIT ZIJN DÉ VAKANTIETRENDS VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.nu.nl

NU.nl zet de trends voor 2020 op een rij. 

  • Duurzaam reizen

  • Alternatieve plekken bezoeken om massatoerisme te vermijden en kleine gemeenschappen te steunen

  • Toenemende belangstelling voor treinreizen

  • Toenemende interesse voor wandel- en fietsvakanties

  • Nieuwe vormen van kamperen

  • 'Detourvakanties' ook populairder. Reizen die niet direct naar een eindbestemming leiden, maar waarbij het transport een onderdeel wordt van de gehele ervaring

  • Technologie wordt steeds meer een onderdeel van reizen

GRENZEN AAN ONLINE BEÏNVLOEDING 

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

"Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de echtheid toch sterk in twijfel trekt. Daarom heeft de ACM afgelopen week een zogenaamd consultatiedocument gepubliceerd. Deze vormt een (voorlopige) leidraad voor online beïnvloeding van de consument. En dat heeft invloed op jouw website, online dienst of webshop. In dit stuk een uiteenzetting van de do's en don'ts van online beïnvloeding."

CONTENTMARKETING-TRENDS 2020: DATA, BELEVING EN MEER

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingtribune.nl

Ontdek hier hoe u komend jaar nog meer uit uw digital marketing haalt.

  1. Data gedreven content

  2. Slechte kwaliteit wordt afgestraft

  3. Interactieve content

  4. Beleving binnen (product)pagina’s

LONELY PLANET TIPT NEDERLAND EN ARUBA ALS BESTE BESTEMMINGEN

>>Lees hier het hele artikel op www.nos.nl

Nederland en Aruba zijn volgens de reisgids Loney Planet twee van de beste bestemmingen om te bezoeken in 2020. Ons land staat in de top 10 op nummer 7.

 

In het artikel van NOS staat: "Toeristen die de drukte willen vermijden, wordt aangeraden om naar de Waddeneilanden te gaan."

SOCIALMEDIA-TRENDS VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

Traditiegetrouw geeft Frankwatching elk jaar een lijstje met socialmedia-trends voor het komende jaar. In dit artikel krijgt u te horen welke trends van 2019 ook echt zijn uitgekomen en wat de trends zijn voor 2020.

 

Dit zijn de trends waarbij Frankwatching volgend jaar een sterke ontwikkeling verwachten:

1. TikTok als uitdager
2.Creatieve content bovenaan de agenda

3. Focus bedrijven ook naar stories

4. Private is de nieuwe default 

5. Socialmedia-platformen als publischers

6. Social media in gaming

7. Grote influencers in het nauw

8. AR gaat mainstream in social media

9. Lokalisering van content campagnes

TOERISME TOP ZEELAND: ACTIEAGENDA PERSPECTIEF 2030

>>Lees hier de gehele Actieagenda Perspectief 2030

Proactief beleid is noodzakelijk om richting te geven aan het groeiende toerisme en recreatie. Hiervoor zijn in Perspectief 2030 vijf strategische pijlers geformuleerd:

  1. Lusten en lasten in balans: Actief inzetten op het vergroten van de lusten van toerisme voor iedereen en de lasten die ermee gepaard gaan inzichtelijk krijgen en tot een minimum beperken.

  2. Nederland overal aantrekkelijk: andere) Bezoekers naar andere plekken in Nederland trekken en/of op andere momenten door ontwikkelen kwalitatief en aantrekkelijk aanbod.

  3. Toegankelijk en bereikbaar: Duurzame mobiliteitsoplossingen moeten leiden tot optimale bereikbaarheid.

  4. Verduurzamen moet: De verantwoordelijkheid van de sector om te verduurzamen, circulair om te gaan met grondstoffen, vervuiling en verspilling te voorkomen en uitstoot van CO2 te minimaliseren.

  5. Een gastvrije sector: Investeren in imago, professionaliteit en aantrekkelijkheid van de sector.

DE VIDEOTRENDS VOOR 2020: DIT KUN JE VERWACHTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

7 trends op het gebied van video in 2020:

  1. Mobile first

  2. Video in educatie

  3. Zoeken in video's

  4. 1:1 video

  5. Toegankelijke video

  6. Virtuele conferenties en presentaties

  7. VR

THOMAS COOK: HET BEDRIJF DAT DE WERELD DEED KRIMPEN

>>Lees hier het hele artikel van de De Standaard

"Thomas Cook was na 178 jaar de hedendaagse toerist kwijt" 

Thomas Cook,het oudste reisbureau ter wereld, is na 178 jaar failliet. Het was onvermijdelijk dat dit zou gebeuren, omdat het reisbureau het maar niet lukte om zich aan te passen naar de nieuwe tijden.