NIEUWS

Op deze pagina vindt u actuele artikelen over Texel en de toeristische branche in het algemeen:
 

Oudere artikelen vindt u terug in het Archief

BINDEN & GROEIEN: WAT EEN TEVREDEN KLANT OPLEVERT

Lees het hele artikel op www.frankwatching.com

Klantvriendelijkheid lijkt iets vanzelfsprekends. De klant is immers koning. Maar wat levert een tevreden klant nu eigenlijk echt op? En is het wel waard om above and beyond te gaan om de Customer Experience te verbeteren? Of kun je beter je product of dienst voor je laten spreken?

Gerrit Piksen en Bas Peters van MarketResponse geven handige tips.

GOUDEN TIPS VOOR HET BINDEN EN BOEIEN VAN MEDEWERKERS

Lees het hele artikel op www.khn.nl

De horecasector is enorm hard getroffen door de coronacrisis. Er is een tekort aan personeel. KHN geeft tips om je medewerkers ook in deze tijd te blijven motiveren en binnenboord te houden. 

Een paar tips in het kort:

  • Investeer in scholing

  • Betrek je medewerkers en laat ze meedenken over plannen

  • Benut de talenten van je medewerkers

  • Sta ondanks alles regelmatig stil bij positieve resultaten en successen

SLECHT WEER GROTE IRRITATIE BIJ VAKANTIEGANGERS

Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

De ergernissen op vakantie is onderzocht door boekingsplatform BungalowSpecials. Nederlandse vakantiegangers (40%) ergeren zich tijdens hun vakantie vooral aan slecht weer. Dat blijkt uit een enquête onder 1.192 respondenten. 

"Dat zoveel mensen zich ergerden aan het slechte weer heeft mogelijk te maken met het feit dat ruim 60% van de respondenten een vakantiehuis in Nederland geboekt had de voorbije zomer. Toch zegt meer dan de helft (56%) volgende zomer wederom een huis in Nederland te zullen boeken."

Ondanks de matige zomer ook interessant om vast te stellen dat de terugkeerintentie voor een binnenlandse vakantie onverminderd positief blijft (wellicht veroorzaakt door onzekerheid over corona situatie).

ECONOMIE IN DRIEKWART REGIO'S WEER OP OF BOVEN NIVEAU VAN VOOR CORONACRISIS

Lees het hele artikel op www.cbs.nl

CBS meldt op basis van nieuwe cijfers dat de economie in het tweede kwartaal van 2021 in alle regio's in Nederland sterk is gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. In de meeste regio's is de groei 8 tot 10 procent. De regio kop van Noord-Holland laat een groei zien van 9%. 

De industrie, de horeca en de reisbemiddeling waren hiervoor de voornaamste aanjagers. Met name de horeca en de reisbemiddeling profiteerden van de versoepeling in de maatregelen tegen het coronavirus. Desondanks hebben deze bedrijfstakken nog niet het niveau van voor de crisis bereikt.

Vergeleken met twee jaar geleden - precorona - is de economische omvang van de meeste regio’s even groot of groter. In de kop van Noord-Holland is dit nu 1% hoger dan in 2019. 

30 PROCENT MEER RECREATIEVE FIETSKILOMETERS IN 2020

Lees het hele artikel op www.bovag.nl

Analyse van CBS-cijfers door BOVAG: het recreatief fietsen groeit in 2020 gemiddeld met 30% t.o.v. 2019 in Nederland. In Noord-Holland zelfs bijna 61%.

 

Voor Texel zijn er geen afzonderlijke cijfers, maar als toeristische bestemming is het niet ondenkbaar dat er een vergelijkbare recreatieve trend gaande is gelet op het straatbeeld en druktebeleving gedurende het seizoen. Leer hier meer over de analyse 

OPLEVING BOEKINGEN VOOR ZOMER- EN NAJAARSVAKANTIE

Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

Aanpassing door het kabinet naar code geel en groen voor Europese landen, heeft serieuze impact op boekingsgedrag Nederlander. NRIT deed onderzoek naar het boekingsgedrag van de Nederlanders voor de zomer en nazomer. Ze zochten dit uit op basis van data van Zoover, de Vakantiediscounter en Belvilla. Leer hier meer

MEER NEDERLANDERS WILLEN IN EIGEN LAND OP VAKANTIE

Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

"Tweederde van de Nederlanders wil dit jaar op vakantie. De meeste Nederlanders met vakantieplannen willen in Europa op vakantie gevolgd door het eigen land dat aan populariteit wint." 

Dat blijkt uit de Vakantiemonitor 2021 van NBTC. 

FORS MINDER BUITENLANDSE VAKANTIEPLANNEN. SLECHTS 30% BOEKT REIS NAAR BUITENLAND

Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

Veel minder Nederlanders hebben dit jaar buitenlandse vakantieplannen in vergelijking met pré-coronatijden. Eenderde heeft de intentie de komende drie maanden een buitenlandse vakantie te boeken. In 2019 gaf nog de helft van de Nederlanders aan een buitenlandse zomervakantie te gaan boeken. Onduidelijkheid over maatregelen, beperkingen en reisadviezen spelen een grote rol. Dat blijkt uit onderzoek van ANVR/GfK 

NIEUW DUURZAAM LABEL VOOR DE RECREATIESECTOR:
DUURZAAM GASTVRIJ

Lees het hele artikel op www.pretwerk.nl

De organisatie KMVK, die in Nederland o.a. de internationale duurzaamheidslabels GreenKey en De Blauwe Vlag vertegenwoordigt, presenteerde vandaag een nieuw nationaal label: Duurzaam Gastvrij. Een noodzakelijke stap, omdat de internationale labels een deel van de recreatiesector gaan uitsluiten.

DEZE ZOMER WEER VEEL DUITSE TOERISTEN

Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

Duitse vakantiegangers boekten half juni bijna dubbel zoveel vakantiehuizen in Nederland voor de zomervakantie als de week ervoor. Dat blijkt uit data van vakantiehuizenaanbieder Belvilla. Dat is positief nieuws voor de toeristische sector. Veel regio's bleken afgelopen jaar sterk afhankelijk van de Duitse bezoekers. 

4E NATIONALE TOERISME TOP OP 27 SEPTEMER

Lees meer op www.toerismetop.nl

Jaarlijks organiseren het ministerie van Economische Zaken & Klimaat, de provincies, het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en Gastvrij Nederland de Nationale Toerisme Top. Een bijeenkomst voor en door de gastvrijheidssector, waar belanghebbenden elkaar informeren en inspireren, kennis uitwisselen en elkaar ontmoeten. De Toerisme Top wordt jaarlijks in een andere provincie georganiseerd. Afgelopen jaren waren dit achtereenvolgens Overijssel en Zeeland, in 2020 en 2021 Gelderland. In 2022 wordt de Toerisme Top gehouden in Flevoland.

Toerisme Top 2021: maandag 27 september 2021
Winterswijk, Gelderland

>>Blijf op de hoogte

ONDANKS VERSOEPELINGEN BLIJFT VAKANTIE IN EIGEN LAND IN TREK

Lees het hele artikel over de Vakantiemonitor op www.nbtc.nl

Uit de nieuwste meting van de Vakantiemonitor van NBTC blijkt dat de drang om op vakantie te gaan onverminderd groot is. Twee op de vijf Nederlanders met vakantieplannen wil in eigen land blijven. In de zomervakantie is dat aandeel nog groter, 48% geeft aan in eigen land te blijven. 

Meer mensen zetten de vakantieplannen ook om in een daadwerkelijke boeking.

PAS OP VOOR CRIMINELE INVESTEERDERS OF HUURDERS

In deze voor ondernemers financieel slechte tijden is het verleidelijk om in zee te gaan met criminele investeerders. Dat brengt echter grote risico's met zich mee, nee zeggen kan tenslotte maar één keer. Het Regionaal Informatie en Expertice Centrum wil u daarom bewust maken van de risico's. 
Hoe herken je bijvoorbeeld een criminele investeerder? En welke risico's loopt u als u een woning of bedrijfspand verhuurt? Lees er alles over in deze flyers:

VOORKEUR VOOR VAKANTIE IN EIGEN LAND NEEMT TOE

>>Lees het hele artikel op www.nbtc.nl

Uit de nieuwe Vakantiemonitor meting van het NBTC blijkt dat meer potentiële vakantiegangers de voorkeur geven aan een vakantie in eigen land. Dit geldt met name voor inwoners uit Nederland (+11 procent), Duitsland (+9 procent) en Frankrijk (+8 procent). Deze resultaten betreffen niet alleen de zomer, maar ook voor de vakantieplannen in de rest van het jaar.

GASTVRIJ NEDERLAND: VACATURE MINISTER VAN TOERISME EN GASTVRIJHEID

>>Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

Gastvrij Nederland heeft een vacature voor een minister van Toerisme en Gastvrijheid opengesteld. Samen met een manifest moet dat de nationale politiek in beweging krijgen en de sector een plek in het regeerakkoord. De vacature is een ludieke actie met een serieuze ondertoon. Gastvrij Nederland vraagt van het nieuwe kabinet focus en daadkracht voor de sector met een minister van Toerisme en Gastvrijheid.

VRIJETIJDSACTIVITEITEN HOOG OP WENSENLIJSTJE NEDERLANDERS

>>Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

‘Op vakantie gaan’ staat bij de Nederlanders op de eerste plaats van activiteiten die ze willen ondernemen als de maatregelen worden versoepeld. Ook andere vrijetijdsactiviteiten staan hoog op het lijstje.

PRESTATIES NEDERLANDSE LOGIESACCOMMODATIES IN 2020

>>Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

Nederlandse logiesaccommodaties hebben vorig jaar 30% minder overnachtingen van gasten geregistreerd, het aantal gasten daalde met 40% harder omdat Nederlandse gasten langer bleven. Voor groepsaccommodaties en hotels was 2020 een extreem slecht jaar. Kampeer- en huisjesterreinen deden het  nog relatief goed. Dat meldt het CBS op basis van voorlopige jaarcijfers. 

5X KAMPEERTRENDS VOOR 2021

>>Lees het hele artikel op www.nritmedia.nl

"Ramon van Reine, CEO van campingspecialist ACSI, voorspelt 5 kampeertrends voor 2021 op basis van verschillende onderzoeken die ACSI onlangs heeft gehouden onder duizenden Europese kampeerders." 5 kampeertrends:

1. Opmars kamperende millennials
2. Lekker weg naar het buitenland

3. Veilig en gezond op vakantie

4. Zelfvoorzienend kamperen

5. Soort zoekt soort

Lees hier meer over de trends.

DIT MOET JE WETEN OVER CONTENTMARKETING IN 2021 [5 TRENDS]

>>Lees het hele artikel op www.frankwatching.com

Frankwatching zette de 5 belangrijkste trends op gebied van contentmarketing op een rij:

1. Empathie en emotie worden steeds belangrijker

2. Doelgroep voorop, maar vergeet het merk niet

3. Test AI-driven content

4. Flexibele planningen

5. Originaliteit

TIEN TRENDS DIE LEISURE GAAN VERANDEREN IN 2021

>>Lees het hele artikel op comebackmarketing.nl

Een aantal trends voor 2021 in de leisurebranche zijn: Minder intercontinentaal toerisme, maar meer inkomend toerisme van buurlanden, landelijk gebied groeit in belang en "Online" in stroomversnelling

PINTEREST VOORSPELT: DE REISTRENDS IN 2021

>>Lees meer via www.business.pinterest.com (Engels)

Pinterest brengt net als vorig jaar de 'Pinterest Predicts' uit. Onderdeel hiervan zijn ook de reistrends van 2021. Ze noemen dit zelf niet de trends, maar de not-yet-trends. Zoals ze bij Pinterest zelf zeggen: ‘Voordat je het ergens anders ziet, zie je het hier’. Lees hier meer.

Bekijk hier de volledige Pinterest Predicts 2021