NIEUWS

GRENZEN AAN ONLINE BEÏNVLOEDING 

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

"Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de echtheid toch sterk in twijfel trekt. Daarom heeft de ACM afgelopen week een zogenaamd consultatiedocument gepubliceerd. Deze vormt een (voorlopige) leidraad voor online beïnvloeding van de consument. En dat heeft invloed op jouw website, online dienst of webshop. In dit stuk een uiteenzetting van de do's en don'ts van online beïnvloeding."

LONELY PLANET TIPT NEDERLAND EN ARUBA ALS BESTE BESTEMMINGEN

>>Lees hier het hele artikel op www.nos.nl

Nederland en Aruba zijn volgens de reisgids Loney Planet twee van de beste bestemmingen om te bezoeken in 2020. Ons land staat in de top 10 op nummer 7.

 

In het artikel van NOS staat: "Toeristen die de drukte willen vermijden, wordt aangeraden om naar de Waddeneilanden te gaan."

SOCIALMEDIA-TRENDS VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

Traditiegetrouw geeft Frankwatching elk jaar een lijstje met socialmedia-trends voor het komende jaar. In dit artikel krijgt u te horen welke trends van 2019 ook echt zijn uitgekomen en wat de trends zijn voor 2020.

 

Dit zijn de trends waarbij Frankwatching volgend jaar een sterke ontwikkeling verwachten:

1. TikTok als uitdager
2.Creatieve content bovenaan de agenda

3. Focus bedrijven ook naar stories

4. Private is de nieuwe default 

5. Socialmedia-platformen als publischers

6. Social media in gaming

7. Grote influencers in het nauw

8. AR gaat mainstream in social media

9. Lokalisering van content campagnes

TOERISME TOP ZEELAND: ACTIEAGENDA PERSPECTIEF 2030

>>Lees hier de gehele Actieagenda Perspectief 2030

Proactief beleid is noodzakelijk om richting te geven aan het groeiende toerisme en recreatie. Hiervoor zijn in Perspectief 2030 vijf strategische pijlers geformuleerd:

  1. Lusten en lasten in balans: Actief inzetten op het vergroten van de lusten van toerisme voor iedereen en de lasten die ermee gepaard gaan inzichtelijk krijgen en tot een minimum beperken.

  2. Nederland overal aantrekkelijk: andere) Bezoekers naar andere plekken in Nederland trekken en/of op andere momenten door ontwikkelen kwalitatief en aantrekkelijk aanbod.

  3. Toegankelijk en bereikbaar: Duurzame mobiliteitsoplossingen moeten leiden tot optimale bereikbaarheid.

  4. Verduurzamen moet: De verantwoordelijkheid van de sector om te verduurzamen, circulair om te gaan met grondstoffen, vervuiling en verspilling te voorkomen en uitstoot van CO2 te minimaliseren.

  5. Een gastvrije sector: Investeren in imago, professionaliteit en aantrekkelijkheid van de sector.

DE VIDEOTRENDS VOOR 2020: DIT KUN JE VERWACHTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

7 trends op het gebied van video in 2020:

  1. Mobile first

  2. Video in educatie

  3. Zoeken in video's

  4. 1:1 video

  5. Toegankelijke video

  6. Virtuele conferenties en presentaties

  7. VR

THOMAS COOK: HET BEDRIJF DAT DE WERELD DEED KRIMPEN

>>Lees hier het hele artikel van de De Standaard

"Thomas Cook was na 178 jaar de hedendaagse toerist kwijt" 

Thomas Cook,het oudste reisbureau ter wereld, is na 178 jaar failliet. Het was onvermijdelijk dat dit zou gebeuren, omdat het reisbureau het maar niet lukte om zich aan te passen naar de nieuwe tijden. 

KONINKLIJKE HORECA NEDERLAND LUIDT NOODKLOK

>>Lees hier het hele artikel op www.deondernemer.nl

Het personeelstekort in de horeca is historisch hoog, zelfs zorgelijk. Robèr Willemsen, voorzitter Koninklijke Horeca Nederland luidt de noodklok. ,,Nog nooit zijn er zo weinig mensen beschikbaar geweest voor horecabanen. Onze branche staat enorm onder druk. Bovendien hebben we last van besluiten uit Den Haag.''

  • Er is een explosieve groei in horecabedrijven en daarmee dus ook in werkgelegenheid

  • Er zijn zo'n 350.000 mensen in de horeca werkzaam, maar er zijn er eigenlijk 400.000 nodig

  • Er komt steeds meer horeca bij dus men verwacht dat dit aantal doorgroeit naar 450.000

  • Er leeft bij de voorzitter van KHN onvrede ten aanzien van alle wet- en regelgeving uit Den Haag.

WAAKT DE VVV TEXEL OVER HET MERK TEXEL?

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

Hans van Leeuwen; Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme van  

Pleisureworld NRIT in gesprek met Frank Spooren. Over zijn opdracht als directeur van VVV Texel, de ambities van Texel voor de komende jaren en bovenal ook de uitdagingen die er volop zijn.

PODCAST DE DAG: TOERISTENSEIZOEN OP TEXEL, KAN ER NOG EEN CRUISESCHEEPJE BIJ?

>>Luister hier de podcast van NPO Radio 1

Vogels, duinen, strand en rust. Texel trekt elk jaar ongeveer een miljoen toeristen die hiervoor naar het eiland komen. Maar hoeveel rust is er nog over met zoveel mensen op één eiland?
In deze podcast wordt gesproken over toerisme op Texel en over een relatief nieuw fenomeen voor het eiland: grote cruiseschepen. Met o.a. Menno Stam van Tien voor Texel en Frank Spooren directeur van VVV Texel.

TOEKOMSTSCENARIO'S INKOMEND TOERISME 2030

>>Lees hier meer over het rapport van NBTC

Dit rapport gaat in op de scenario-analyse die ten grondslag ligt aan de toekomstverwachting van het inkomend verblijfstoerisme voor Nederland in 2030.

RECREËREN IS EEN OORLOG TEGEN ELKAAR GEWORDEN

>>Lees hier het artikel van de Volkskrant

"Aan de randen van de werkdag en werkweek slaan we collectief aan het recreëren. En elke groep recreanten eist een eigen plek op in de openbare ruimte – in een sfeer van toenemende prikkelbaarheid.​" Een aantal punten uit het artikel:

  • De vrije tijd van de Nederlander is echter niet toegenomen. Gemiddeld zo'n 42 uur per week 

  • Recreanten besteden wel meer geld aan activiteiten

  • Grote regionale verschillen ruimte voor recreatie

  • In 2018 meer elektrische dan stadsfietsen

  • Vrije tijd is schaars en moet dus leuk zijn

  • De grens tussen vrije tijd en werktijd is vervaagd

  • Vrije momenten zijn stressmomenten

  • Permanente strijd in het buitengebied

DE STRIJD OM DE SMARTPHONE TOERIST

>>Lees hier het artikel van het FD

De smartphone is nooit ver weg voor de moderne toerist. Over tien jaar boeken we naar verwachting
werkelijk alles met ons mobieltje, het liefst via één reisapp. Want gemak is voor de consument heel belangrijk. Logisch dus dat ook de grote techbedrijven begerig naar de reismarkt kijken.  

  • Toerist regelt grote delen van de reis via smartphone: vlucht, ov, tickets voor activiteiten of bezienswaardigheden. 

  • Smartphone wordt ter plekke als 'reisgids' gebruikt. Route via Google Maps, Tripadvisor voor restaurants, online tickets kopen en tips voor leuke activiteiten.

  • Kapitaalkrachtige techbedrijven willen uitgroeien tot ware reiswarenhuizen, waar alle reisproducten onder één dak worden aangeboden.

NEGEN COOLE FEATURES OM JE E-MAIL INTERACTIEF TE MAKEN

>>Lees hier het artikel met alle tips

De mogelijkheden van e-mailmarketing zijn dankzij de laatste ontwikkelingen eindeloos. Wilt u opvallen in de inbox van uw ontvangers? Enkele tips voor een interactieve nieuwsbrief zijn:

  • maak gebruik van Pop-ups

  • voeg een kraskaart of spelletje toe 

  • maak gebruik van een carrousel voor bijvoorbeeld foto's 

STEENKOLEN ENGELS OP VAKANTIE EN DE WERKVLOER

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

Het is soms nog weleens zoeken naar de juiste Engelse woorden. Wanneer je op je werk niet vaak in het Engels hoeft te communiceren, dan is het niet zo gek dat er weleens een foutje tussendoor glipt. In dit artikel staan de meest gemaakte fouten.

50 IDEEËN VOOR SOCIALMEDIA-CONTENT

>>Lees hier alle 50 tips

Dagelijks worden er miljoen berichten geplaatst op social media. Hoe zorgt u als bedrijf dat uw berichten onder de aandacht komen bij de juiste doelgroep. In dit artikel staan 50 bondige ideeën voor socialmedia-berichten. Enkele tips:

  • Een kijkje geven achter de schermen (‘Behind the scenes’)

  • Antwoord geven op veelgestelde vragen (FAQs)

  • Bedank uw volgers

  • Noem een influencer (@mention)

  • Gratis printable (digitaal product) aanbieden

TECHNOLOGIE IN DE HOTELLERIE – MEER SERVICE EN MINDER KOSTEN

In dit rapport wordt beschreven hoe het staat met de toepassing van technologie en in welke mate nieuwe technologie de hotelprestaties op het gebied van service en efficiëntie verbetert.

>>Lees hier het hele rapport

  • Technologie wordt nog beperkt toegepast in de hotellerie

  • De inzet van technologie is voor hoteliers in Nederland ten opzichte van andere Europese landen extra belangrijk vanwege de sterke prijsconcurrentie, de relatief hoge loonkosten en het gastenprofiel.

  • Technologie tijdens het verblijf van gasten in het hotel kan zowel de service verhogen als de kosten verlagen.

  • Positionering en doelgroep zijn bepalend voor de implementatie van technologie

  • ING Economisch Bureau identificeert vijf kerntechnologieën, waarvan de meeste op korte termijn beschikbaar zijn:
    1. Smart TV & speakers
    2. Mobiele apps
    3. Virtuele assistenten
    4. Sensoren & biometrie
    5. Robots

FRANSE KETENS STROPEN NEDERLAND AF OP ZOEK NAAR CAMPINGS

>>Lees hier het hele artikel

Nederlanders houden vaker vakantie in eigen land nu de zomers hier droger en warmer worden. Dat gaat ten koste van Franse kampeerterreinen. Franse recreatieketens gaan hun klanten achterna, naar Nederland dus. Zij kopen Nederlandse campings op.

DE ALLERNIEUWSTE TRENDS VAN SOCIAL MEDIA ADVERTISING

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

De belangrijkste trends op het gebied van social media advertising op een rij:

  1. Dynamisch adverteren: Facebook combineert verschillende teksten, headers, beelden en CTA’s tot diverse varianten voor uw doelgroep

  2. Groter bereik op Instagram door direct messages op desktop en iPad

  3. Handige aanpassingen in functie 'Groepen' op LinkedIn

  4. Nieuwe functie ‘Bedrijfspagina Contentsuggesties’ op LinkedIn

  5. Nieuwe camerafunctie Twitter: News Camera

ZÓ KUN JE HET BESTE COMMUNICEREN OVER DUURZAAMHEID EN MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN 

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

41% van de Nederlandse consumenten vindt dat bedrijven te weinig communiceren over duurzaamheid. Het is dus zeker een goede keuze om met de goede acties van uw bedrijf naar buiten te treden. Hoe kunt u het beste communiceren over duurzaamheid: 

  • Leg uit wat het voor de klant betekent

  • Geef concrete voorbeelden

  • Denk aan uw doelgroep: is de informatie relevant voor uw doelgroep

  • Kom met cijfers en feiten, oftewel: bewijs

  • Wees consistent: draag als gehele organisatie een eenduidige boodschap uit

  • Interactie: ga de dialoog aan met uw klanten

  • Laat een andere partij over jullie duurzaamheid vertellen

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

KADO Texel wordt mogelijk gemaakt door: