Onafhankelijk
toeristisch
platform

Online klanten werven voor uw fysieke winkel (5 tips)

24 oktober 2022

Het aantal online winkels is het afgelopen decennium sterk toegenomen. Maar ook voor bezoekers van fysieke winkels, begint de zoektocht vaak online. Hoe kunt u uw website gebruiken om meer klanten naar uw fysieke winkel te krijgen? Robin Poort van Marsvaardig geeft 5 tips.

  1. Zorg voor een stevige basis.
    Denk goed na over wat de websitebezoekers willen weten. Onderdelen zoals locatie, openingstijden en beschikbaarheid van artikelen moeten direct zichtbaar zijn.
  1. Maak de sfeer van uw fysieke winkel online zichtbaar
    Gebruik foto’s of eventueel zelfs 3D-foto’s.
  1. Nodig online klanten uit in uw winkel
    Als fysieke winkel is uw kracht het persoonlijke contact met de klant. Organiseer evenementen en acties om klanten naar uw winkel te trekken.
  1. Online verkopen
    Een webwinkel te veel werk maar wel online willen verkopen? Laat klanten online het product kopen en in de winkel ophalen. Of denk bijvoorbeeld aan online cadeaubonnen.
  1. Terugkerende klanten
    De beste klant is de bestaande klant. Zorg voor activiteit op de website zoals nieuwsberichten en acties.

Lees de tips op Frankwatching.com hier.

Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO, VVV Texel en Gemeente Texel.

Image
Image
Image
Image