Klimaatpositiviteit

Trendreport Food Inspiration: Klimaatpositiviteit

Lees hier meer over de trend: Klimaatpositiviteit uit het Trendreport van Food Inspiration.

Food Inspiration presenteert het Trendreport van 2022: een musthave rapportage voor marketeers, consultants, ondernemers en professionals in food, drinks en hospitality! In het Trendreport staan diverse trends, cijfers en ontwikkelingen die relevant zijn voor de foodservice. Wij zullen regelmatig één van de trends uitlichten op deze website. De tweede trend waar wij aandacht aan besteden is 'Klimaatpositiviteit'. 

De tijd van greenwashing is voorbij, bedrijven zullen nu echt moeten laten zien wat hun impact is op mens en milieu. De consument verwacht meer en meer een vorm van radicale transparantie.

Keurmerken die aantonen dat (food)bedrijven werken vanuit een duurzame filosofie zijn: Eco-Score, B Corp, LIRP en Groene Michelinsterren.

Een van de bedrijven in de foodsector die klimaatpositief opereert, is YB. Het yoghurtconcern, voorheen bekend onder de naam Yoghurt Barn. Zo zijn zij overgestapt op windenergie, gebruiken ze disposables van gerecycled plastic en willen ze vanaf 2022 een volledig plantaardig menu aanbieden. 

In deze video 5 praktische voorbeelden van klimaatpositiviteit bij YB:


Een lokaal voorbeeld: Op Oost | boutique hotel & restaurant het Kook Atelier:

Bron: Food Inspiration

 

Image

Inschrijven nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws, cijfers en onderzoeken over het toerisme? Meld u dan hier aan voor de maandelijkse KADO Texel Nieuwsbrief.

Vul uw e-mailadres in
Invalid Input
Image

KADO Texel is een overzichtelijk platform met relevante en actuele informatie voor Texel over het toerisme en aanverwante branches. Het platform is een samenwerking tussen het Texels Ondernemers Platform (TOP), TESO, VVV Texel en Gemeente Texel.

Image
Image
Image
Image