ARCHIEF

Op deze pagina vindt u het archief van onze Nieuws-pagina:
 

De meest actuele artikelen staan op de pagina Nieuws

ILJA LEONARD PFEIJFFER: "AIRBNB MOET VERBODEN WORDEN, IN DE HOTELLERIE SCHUILT DE OPLOSSING"

>>Lees hier het hele artikel op www.hospitality-management.nl

  • Auteur Ilja Leonard Pfeijffer deelt zijn mening over Airbnb & het massatoerisme

  • In zijn boek bespreekt hij de impact van het massatoerisme op het ‘oude’ Europa 

  • Ilja vindt o.a. dat als je een gezonde vorm van toerisme in stand wilt houden, je dan kwalitatief betere toeristen moet trekken

ONLINE IN DUITSLAND: 7 TIPS 

>>Lees hier het hele artikel op www.kvk.nl

  • Wilt u met uw website de Duitse markt benaderen?

  • KVK zet in dit artikel 7 tips op een rij:

1. Zorg voor een mobielvriendelijke website

2. Zorg voor een website met een Duitse look en feel
3. Pas zoektermen aan

4. Actief op de gehele Duitstalige onlinemarkt

5. Kies het juiste digitale platvorm

6. Extra aandacht voor privacy en dataopslag

7. Zorg voor een online keurmerk

VIJF OP DE TIEN REISBEDRIJVEN REAGEREN NIET OP INSTAGRAM

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • Studenten van de Breda University of Applied Sciences onderzochten een selectie aan bedrijven

  • Slechts 44% van de bedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram

  • Slechts 11% komt met een respons als ze getagd worden

GENERATIE-MARKETING VERANDERT: OUDEREN WORDEN JONGER

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • MarketingTribung geeft in dit artikel handvatten die helpen bij het inspelen op de specifieke omstandigheden waarin senioren zich bevinden. Aanbod komen:

  • Grey Ocean Strategy

  • Ga niet oversegmenteren!

  • Zeven soft spots van vijftigplussers

FACEBOOK VERLIEST RUIM HALF MILJOEN GEBRUIKERS IN 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • In 2018 is zijn zo’n 640.000 Nederlanders gestopt met het gebruiken van Facebook

  • Het gebruik van WhatsApp, Instagram en YouTube nemen juist toe

  • Facebook heeft ondanks nog altijd meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland. Bij VVV Texel is dit platform dan ook nog steeds groter dan Instagram

  • Met name onder de 40 jaar haakt men af van Facebook

DE TRENDS OP HET GEBIED VAN CONTENTMARKETING IN 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • 1 Contentmarketing wordt marketing

  • 2 Strategie wordt meer essentieel

  • 3 Meer waarde halen uit producten en diensten

  • 4 De marketing trechter verandert van vorm

  • 5 Distributie blijft de motor van succes

NEDERLANDERS BESTEDEN MEER AAN VAKANTIES IN 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtcniporesearch.nl

  • Vakantieganger gaat iets minder vaak maar langer op vakantie

  • Nederlanders hebben in 2% meer aan vakanties besteed dan in 2017

  • 83% van de Nederlanders op vakantie geweest in 2018

  • Gemiddeld ondernamen zij bijna drie keer een vakantie

  • Een gemiddelde vakantie duurde 8,1 nacht

  • Aantal vakanties in eigen land is afgenomen, maar meer overnachtingen

  • Vliegvakanties naar de Middellandse Zee zijn populair

  • Duitsland, Frankrijk en Spanje blijven meest populaire buitenlandse vakantielanden

DE 8 INSTAGRAM-TRENDS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • 1 Vertical video

  • 2 AR-filters op Instagram

  • 3 Op vakantie voor Instagram

  • 4 Check de influencer

  • 5 Instagram Shopping

  • 6 Instagram Stories Ads

  • 7 Maak gebruik van micro-influencers

  • 8 Planning-software

VIJF MARKETINGTIPS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Mensen vertrouwen op anderen en op betrouwbare content, niet op advertenties

  • Creativiteit zal succesvolle marketeers onderscheiden: verras je publiek

  • Boeiende content helpt je hele organisatie

  • Begrijp hoe je klanten het liefst communiceren

  • Automatisering met een vleugje persoonlijkheid

DIT ZIJN DE E-COMMERCETRENDS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

Hieronder een aantal belangrijke trends. In het artikel staat de hele top-15

  • Smartphoneshoppen: aantal smartphoneshoppers groeit snel

  • Mobile first voor oriëntatie 

  • Personalisatie

  • Kritische (online) consument

  • Klantfeedback = verandering

HET DIGITALE KLANTCONTACT ANNO 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Het is heel belangrijk om klanten persoonlijk te benaderen

  • De top drie kanalen waar het afgelopen jaar de meeste reacties op binnenkwamen zijn Facebook, Twitter en Whatsapp

  • Met name sterke opkomst van Whatsapp voor klantcontact

  • Help klanten zo snel mogelijk

  • Tone of voice: persoonlijk en echt

E-MAILMARKETING: 8 TIPS VOOR EEN HOGERE CTR EN CONVERSIE

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Gebruik een aansprekende subjectline

  • Zorg dat je boodschap persoonlijk is

  • Plaats de belangrijkste informatie eerst

  • Maak de mail makkelijk leesbaar op mobiel

  • Zorg voor een stukje interactie

  • Een duidelijke call-to-action

  • Maak een onweerstaanbare landingspagina waar de gewenste informatie op staat

  • Test, test, test: check de statistieken en neem bevindingen mee naar de volgende mailing

AIRBNB-VERBOD VOOR WALLEN, KINKERBUURT EN HAARLEMMERBUURT

>>Lees hier het hele artikel op www.parool.nl

  •  In de drukke wijken van Amsterdam wordt vakantieverhuur zoals Airbnb in de toekomst waarschijnlijk verboden

  • Coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 diende hiertoe een motie in tijdens de Algemene Beschouwingen in de raad. Die motie kan ­rekenen op een ruime meerderheid

INTERVIEW: STEVEN KRAANEN (MBUY) "TEXEL, BLIJF JEZELF."

>>Lees hier het hele interview

  • Digitalisering maakt effect mediacampagnes steeds beter meetbaar

  • Content is bepalend

  • Blijf verrassend en creatief

  • "Texel, blijf je zelf. Je bent uniek zoals je bent"

HOE FORMULEER JE DOELSTELLINGEN VOOR REGIOMARKETING?

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

  • Waar ligt de prioriteit op korte termijn? Wat wilt u bereiken?

  • Toets doelstellingen bij verschillende stakeholders

  • Maak keuzes, stel prioriteiten

  • Bepaal uw strategie

  • Neem bij het meten van resultaten ook externe factoren, zoals bijvoorbeeld het weer, mee

  • Stuur bij, wees niet bang om doelen bij te stellen

1 MILJOEN NEDERLANDERS BOEKTEN DEZE ZOMER VIA AIRBNB

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • Zeker 1 miljoen Nederlanders verbleven afgelopen zomer op adressen van Airbnb

  • Vorig jaar boekten 850.000 Nederlanders een kamer of appartement in de zomermaanden

  • Frankrijk was de meest populaire bestemming, gevolgd door Nederland

CBS: GROEI TOERISMESECTOR VOORAL DANKZIJ BUITENLANDSE TOERISTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.cbs.nl

  • Waarde van de toeristische bestedingen in de Nederlandse economie in 2017 met 6,9% gestegen

  • Drie kwart van deze groei was te danken aan de bestedingen van buitenlandse toeristen in Nederland

  • Bestedingen van Nederlanders in eigen land stegen ook (+3,6%) 

  • ​Zij gaven tijdens vakanties en uitjes vooral meer geld uit aan eten en drinken in de horeca
  • Het belang van toerisme voor de economie groeit

  • De horeca droeg het meest bij aan de toegevoegde waarde in de toeristische sector in 2017

  • Toerisme zorgt voor meer werkgelegenheid: aandeel van de toeristische sector in het totaal aantal banen nam in 2017 verder toe

NIEUWE GENERATIE REIZIGERS BOEKT VIA SOCIAL MEDIA

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media

  • Organisaties moeten zich hierop gaan aanpassen

  • Ook qua invulling van de reis en bijzondere voorkeuren is de jongere reiziger anders dan millennials en de generaties daarboven. Generatie Z is meer dan ooit gericht op sociale interacties met locals en zelfontwikkeling

TEXEL - WEL DRUKTE, GEEN MASSA'S

>>Lees hier het hele artikel van Elsevier

  • Het zijn de drukste weken van het jaar, maar het voelt niet zo

  • Bijbouwen is niet toegestaan

  • Sinds Lonely Planet vermelding hele jaar door drukker. Voorheen alleen druk in hoogseizoen

  • ​Internationaler publiek
  • Texel gewilde bestemming voor gezinnen

DIGITALE TRANSITIE VVV'S IN NEDERLAND

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

  • De fysieke plek moet daarom meer zijn dan een bakstenen locatie of een VVV-informatiezuil. Vooral in de experiencing-fase.

  • Het is nu aan de VVV’s om snel te schakelen om mee te gaan in het digitale landschap.

  • Professioneel gastheerschap digitaliseren in 4 stappen: 

    • Stap 1. Customer journey in kaart brengen​

    • Stap 2. Behoeften en wensen meten

    • Stap 3. Externe factoren meten en integreren

    • Stap 4. Realtime relevant aanbod doen

  • De transitie van VVV Zeeland met de Digitale Zeeland Experience​

NBTC: ZOMER +6% MEER BUITENLANDSE TOERISTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtc.nl

  • Groei primair afkomstig uit buurlanden Duitsland en België

  • In totaal 4,1 miljoen internationale toeristen

  • Strand- en cultuurvakantie in trek 

AVG EN MARKETING: 5 HANDIGE TIPS

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Tip 1: Begrijp waar AVG om draait

  • Tip 2: Zorg voor een begrijpelijke privacyverklaring

  • Tip 3: Sluit verwerkersovereenkomsten met externe partijen

  • Tip 4: Wees je bewust van persoonsgegevens op social media

  • Tip 5: Zorg dat je emailmarketing op orde is

NIEUW PROJECT: ZEEUWSE CIRCULAIRE VERBLIJFSRECREATIE

>>Lees hier het hele artikel op www.kenniscentrumtoerisme.nl

  • Vele provincies constateren dat deel verblijfsrecreatie aan eind productlevenscyclus is beland

  • Provincie Zeeland is samen met RECRON, Economisch Impuls en Kenniscentrum Kusttoerisme het project “Land in Zee: een circulaire beleving” gestart

  • Opgedane kennis en ervaringen binnen het project worden binnenkort gedeeld

VAKANTIETRENDS

'Niemand wil met duizend man rond een fontein in Venetië staan'

>>Lees hier het hele artikel op NU.nl

  • Nederlanders zijn klaar met massatoerisme

  • Men heeft behoefte om plekken te bezoeken die minder druk zijn

  • Men gaat vaker op vakantie

  • Alternatieven voor populaire vakantiebestemmingen zijn: Trevisio, Padova, provincie Alentejo (Portugal) en de Andamanen (Indiase eilanden)

  • Voor vakantie in eigen land zijn Gelderland en Limburg populair. Friesland gaat daar met Lonely Planet verkiezing wellicht ook bij horen.

  • Manier van reizen is veranderd, niet alles wordt gepland. Behoefte aan spontane ontmoetingen tijdens reis

  • Kamperen steeds meer in trek

  • Vaker wandel- of fietsvakantie

MARKETING TRENDS 2018

User generated content, chatbots en meer

>>Lees Deel 1 hier op www.reiswerk.nl

>>Lees Deel 2 hier op www.reiswerk.nl

  • ​Virtual Reality wordt het komende jaar steeds gebruikelijker als marketingtool 

  • Bezoekers van websites hunkeren naar interactieve content

  • Pinterest goed te gebruiken om meer mensen naar website te krijgen

  • Artificial Intelligence (AI) kan helpen op grote schaal realtime gepersonaliseerde campagnes te ontwikkelen

  • User generated content: 60% van consumenten vindt dat door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) de meest authentieke vorm van inhoud is

  • Voice search is een van de snelst toegepaste technologieën in de recente geschiedenis 

  • Brute eerlijkheid is een trend die aan kracht wint

  • Chatbots kunnen helpen de klantervaring en tevredenheid te verbeteren door gereduceerde wachttijden, 24/7 service en follow up berichten

MILLENIALS MINDER VAAK EN VER OP VAKANTIE DAN OUDERE GENERATIES 

Dit baseert NBTC-NIPO Research op het ContinuVakantieOnderzoek en aanvullend onderzoek naar het vakantiegedrag van millennials

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtcniporesearch.nl

  • Millenials gaan relatief minder vaak en minder lang op vakantie dan oudere generaties

  • Vakantie in buitenland populairder

  • Millenials ook tijdens vakanties online actief

  • Millenials prijsbewuster dan oudere generatie

TOERISME LAAT STERKSTE GROEI IN 10 JAAR ZIEN

Aantal gasten dat in logiesaccommodaties in Nederland verbleef in 2017 is gestegen naar 42 miljoen

>>Lees hier het hele artikel op NU.nl

  • De toename van het aantal toeristen beleeft de sterkste groei sinds 2006

  • Aandeel toeristen groeit met 9% ten opzichte van 2016

  • Aantal Duitse gasten steeg met 14% ten opzichte van het jaar ervoor

  • Duitse gasten verblijven ook het langst in een accommodatie, gemiddeld 3,4 nachten

AIRBNB IMPACT TEXEL

Impact is vergelijkbaar met Airbnb in Amsterdam

  • Onderzoek in opdracht van provincie Noord-Holland

  • Medium: Noordhollands Dagblad

BUNGALOW BUSINESS IS BOOMING

Landal investeert 300 miljoen in vakantieparken

Conclusie: waarom investeren?

  • Het aanbod aantrekkelijk houden voor consumenten​

  • Creëren van terugkerende gasten

  • Inspanningen worden in dit geval beloond: hogere bezoekersaantallen en groeiende omzet

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Instagram Social Icon

KADO Texel wordt mogelijk gemaakt door: