ARCHIEF

Op deze pagina vindt u het archief van onze Nieuws-pagina:
 

De meest actuele artikelen staan op de pagina Nieuws

TREINREIS EN 'DETOURVAKANTIE': DIT ZIJN DÉ VAKANTIETRENDS VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.nu.nl

NU.nl zet de trends voor 2020 op een rij. 

  • Duurzaam reizen

  • Alternatieve plekken bezoeken om massatoerisme te vermijden en kleine gemeenschappen te steunen

  • Toenemende belangstelling voor treinreizen

  • Toenemende interesse voor wandel- en fietsvakanties

  • Nieuwe vormen van kamperen

  • 'Detourvakanties' ook populairder. Reizen die niet direct naar een eindbestemming leiden, maar waarbij het transport een onderdeel wordt van de gehele ervaring

  • Technologie wordt steeds meer een onderdeel van reizen

GRENZEN AAN ONLINE BEÏNVLOEDING 

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

"Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de echtheid toch sterk in twijfel trekt. Daarom heeft de ACM afgelopen week een zogenaamd consultatiedocument gepubliceerd. Deze vormt een (voorlopige) leidraad voor online beïnvloeding van de consument. En dat heeft invloed op jouw website, online dienst of webshop. In dit stuk een uiteenzetting van de do's en don'ts van online beïnvloeding."

CONTENTMARKETING-TRENDS 2020: DATA, BELEVING EN MEER

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingtribune.nl

Ontdek hier hoe u komend jaar nog meer uit uw digital marketing haalt.

  1. Data gedreven content

  2. Slechte kwaliteit wordt afgestraft

  3. Interactieve content

  4. Beleving binnen (product)pagina’s

LONELY PLANET TIPT NEDERLAND EN ARUBA ALS BESTE BESTEMMINGEN

>>Lees hier het hele artikel op www.nos.nl

Nederland en Aruba zijn volgens de reisgids Loney Planet twee van de beste bestemmingen om te bezoeken in 2020. Ons land staat in de top 10 op nummer 7.

 

In het artikel van NOS staat: "Toeristen die de drukte willen vermijden, wordt aangeraden om naar de Waddeneilanden te gaan."

SOCIALMEDIA-TRENDS VOOR 2020

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

Traditiegetrouw geeft Frankwatching elk jaar een lijstje met socialmedia-trends voor het komende jaar. In dit artikel krijgt u te horen welke trends van 2019 ook echt zijn uitgekomen en wat de trends zijn voor 2020.

 

Dit zijn de trends waarbij Frankwatching volgend jaar een sterke ontwikkeling verwachten:

1. TikTok als uitdager
2.Creatieve content bovenaan de agenda

3. Focus bedrijven ook naar stories

4. Private is de nieuwe default 

5. Socialmedia-platformen als publischers

6. Social media in gaming

7. Grote influencers in het nauw

8. AR gaat mainstream in social media

9. Lokalisering van content campagnes

TOERISME TOP ZEELAND: ACTIEAGENDA PERSPECTIEF 2030

>>Lees hier de gehele Actieagenda Perspectief 2030

Proactief beleid is noodzakelijk om richting te geven aan het groeiende toerisme en recreatie. Hiervoor zijn in Perspectief 2030 vijf strategische pijlers geformuleerd:

  1. Lusten en lasten in balans: Actief inzetten op het vergroten van de lusten van toerisme voor iedereen en de lasten die ermee gepaard gaan inzichtelijk krijgen en tot een minimum beperken.

  2. Nederland overal aantrekkelijk: andere) Bezoekers naar andere plekken in Nederland trekken en/of op andere momenten door ontwikkelen kwalitatief en aantrekkelijk aanbod.

  3. Toegankelijk en bereikbaar: Duurzame mobiliteitsoplossingen moeten leiden tot optimale bereikbaarheid.

  4. Verduurzamen moet: De verantwoordelijkheid van de sector om te verduurzamen, circulair om te gaan met grondstoffen, vervuiling en verspilling te voorkomen en uitstoot van CO2 te minimaliseren.

  5. Een gastvrije sector: Investeren in imago, professionaliteit en aantrekkelijkheid van de sector.

DE VIDEOTRENDS VOOR 2020: DIT KUN JE VERWACHTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

7 trends op het gebied van video in 2020:

  1. Mobile first

  2. Video in educatie

  3. Zoeken in video's

  4. 1:1 video

  5. Toegankelijke video

  6. Virtuele conferenties en presentaties

  7. VR

THOMAS COOK: HET BEDRIJF DAT DE WERELD DEED KRIMPEN

>>Lees hier het hele artikel van de De Standaard

"Thomas Cook was na 178 jaar de hedendaagse toerist kwijt" 

Thomas Cook,het oudste reisbureau ter wereld, is na 178 jaar failliet. Het was onvermijdelijk dat dit zou gebeuren, omdat het reisbureau het maar niet lukte om zich aan te passen naar de nieuwe tijden. 

KONINKLIJKE HORECA NEDERLAND LUIDT NOODKLOK

>>Lees hier het hele artikel op www.deondernemer.nl

Het personeelstekort in de horeca is historisch hoog, zelfs zorgelijk. Robèr Willemsen, voorzitter Koninklijke Horeca Nederland luidt de noodklok. ,,Nog nooit zijn er zo weinig mensen beschikbaar geweest voor horecabanen. Onze branche staat enorm onder druk. Bovendien hebben we last van besluiten uit Den Haag.''

  • Er is een explosieve groei in horecabedrijven en daarmee dus ook in werkgelegenheid

  • Er zijn zo'n 350.000 mensen in de horeca werkzaam, maar er zijn er eigenlijk 400.000 nodig

  • Er komt steeds meer horeca bij dus men verwacht dat dit aantal doorgroeit naar 450.000

  • Er leeft bij de voorzitter van KHN onvrede ten aanzien van alle wet- en regelgeving uit Den Haag.

WAAKT DE VVV TEXEL OVER HET MERK TEXEL?

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

Hans van Leeuwen; Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme van  

Pleisureworld NRIT in gesprek met Frank Spooren. Over zijn opdracht als directeur van VVV Texel, de ambities van Texel voor de komende jaren en bovenal ook de uitdagingen die er volop zijn.

PODCAST DE DAG: TOERISTENSEIZOEN OP TEXEL, KAN ER NOG EEN CRUISESCHEEPJE BIJ?

>>Luister hier de podcast van NPO Radio 1

Vogels, duinen, strand en rust. Texel trekt elk jaar ongeveer een miljoen toeristen die hiervoor naar het eiland komen. Maar hoeveel rust is er nog over met zoveel mensen op één eiland?
In deze podcast wordt gesproken over toerisme op Texel en over een relatief nieuw fenomeen voor het eiland: grote cruiseschepen. Met o.a. Menno Stam van Tien voor Texel en Frank Spooren directeur van VVV Texel.

TOEKOMSTSCENARIO'S INKOMEND TOERISME 2030

>>Lees hier meer over het rapport van NBTC

Dit rapport gaat in op de scenario-analyse die ten grondslag ligt aan de toekomstverwachting van het inkomend verblijfstoerisme voor Nederland in 2030.

RECREËREN IS EEN OORLOG TEGEN ELKAAR GEWORDEN

>>Lees hier het artikel van de Volkskrant

"Aan de randen van de werkdag en werkweek slaan we collectief aan het recreëren. En elke groep recreanten eist een eigen plek op in de openbare ruimte – in een sfeer van toenemende prikkelbaarheid.​" Een aantal punten uit het artikel:

  • De vrije tijd van de Nederlander is echter niet toegenomen. Gemiddeld zo'n 42 uur per week 

  • Recreanten besteden wel meer geld aan activiteiten

  • Grote regionale verschillen ruimte voor recreatie

  • In 2018 meer elektrische dan stadsfietsen

  • Vrije tijd is schaars en moet dus leuk zijn

  • De grens tussen vrije tijd en werktijd is vervaagd

  • Vrije momenten zijn stressmomenten

  • Permanente strijd in het buitengebied

DE STRIJD OM DE SMARTPHONE TOERIST

>>Lees hier het artikel van het FD

De smartphone is nooit ver weg voor de moderne toerist. Over tien jaar boeken we naar verwachting
werkelijk alles met ons mobieltje, het liefst via één reisapp. Want gemak is voor de consument heel belangrijk. Logisch dus dat ook de grote techbedrijven begerig naar de reismarkt kijken.  

  • Toerist regelt grote delen van de reis via smartphone: vlucht, ov, tickets voor activiteiten of bezienswaardigheden. 

  • Smartphone wordt ter plekke als 'reisgids' gebruikt. Route via Google Maps, Tripadvisor voor restaurants, online tickets kopen en tips voor leuke activiteiten.

  • Kapitaalkrachtige techbedrijven willen uitgroeien tot ware reiswarenhuizen, waar alle reisproducten onder één dak worden aangeboden.

NEGEN COOLE FEATURES OM JE E-MAIL INTERACTIEF TE MAKEN

>>Lees hier het artikel met alle tips

De mogelijkheden van e-mailmarketing zijn dankzij de laatste ontwikkelingen eindeloos. Wilt u opvallen in de inbox van uw ontvangers? Enkele tips voor een interactieve nieuwsbrief zijn:

  • maak gebruik van Pop-ups

  • voeg een kraskaart of spelletje toe 

  • maak gebruik van een carrousel voor bijvoorbeeld foto's 

STEENKOLEN ENGELS OP VAKANTIE EN DE WERKVLOER

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

Het is soms nog weleens zoeken naar de juiste Engelse woorden. Wanneer je op je werk niet vaak in het Engels hoeft te communiceren, dan is het niet zo gek dat er weleens een foutje tussendoor glipt. In dit artikel staan de meest gemaakte fouten.

50 IDEEËN VOOR SOCIALMEDIA-CONTENT

>>Lees hier alle 50 tips

Dagelijks worden er miljoen berichten geplaatst op social media. Hoe zorgt u als bedrijf dat uw berichten onder de aandacht komen bij de juiste doelgroep. In dit artikel staan 50 bondige ideeën voor socialmedia-berichten. Enkele tips:

  • Een kijkje geven achter de schermen (‘Behind the scenes’)

  • Antwoord geven op veelgestelde vragen (FAQs)

  • Bedank uw volgers

  • Noem een influencer (@mention)

  • Gratis printable (digitaal product) aanbieden

TECHNOLOGIE IN DE HOTELLERIE – MEER SERVICE EN MINDER KOSTEN

In dit rapport wordt beschreven hoe het staat met de toepassing van technologie en in welke mate nieuwe technologie de hotelprestaties op het gebied van service en efficiëntie verbetert.

>>Lees hier het hele rapport

  • Technologie wordt nog beperkt toegepast in de hotellerie

  • De inzet van technologie is voor hoteliers in Nederland ten opzichte van andere Europese landen extra belangrijk vanwege de sterke prijsconcurrentie, de relatief hoge loonkosten en het gastenprofiel.

  • Technologie tijdens het verblijf van gasten in het hotel kan zowel de service verhogen als de kosten verlagen.

  • Positionering en doelgroep zijn bepalend voor de implementatie van technologie

  • ING Economisch Bureau identificeert vijf kerntechnologieën, waarvan de meeste op korte termijn beschikbaar zijn:
    1. Smart TV & speakers
    2. Mobiele apps
    3. Virtuele assistenten
    4. Sensoren & biometrie
    5. Robots

FRANSE KETENS STROPEN NEDERLAND AF OP ZOEK NAAR CAMPINGS

>>Lees hier het hele artikel

Nederlanders houden vaker vakantie in eigen land nu de zomers hier droger en warmer worden. Dat gaat ten koste van Franse kampeerterreinen. Franse recreatieketens gaan hun klanten achterna, naar Nederland dus. Zij kopen Nederlandse campings op.

DE ALLERNIEUWSTE TRENDS VAN SOCIAL MEDIA ADVERTISING

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

De belangrijkste trends op het gebied van social media advertising op een rij:

  1. Dynamisch adverteren: Facebook combineert verschillende teksten, headers, beelden en CTA’s tot diverse varianten voor uw doelgroep

  2. Groter bereik op Instagram door direct messages op desktop en iPad

  3. Handige aanpassingen in functie 'Groepen' op LinkedIn

  4. Nieuwe functie ‘Bedrijfspagina Contentsuggesties’ op LinkedIn

  5. Nieuwe camerafunctie Twitter: News Camera

ZÓ KUN JE HET BESTE COMMUNICEREN OVER DUURZAAMHEID EN MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN 

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

41% van de Nederlandse consumenten vindt dat bedrijven te weinig communiceren over duurzaamheid. Het is dus zeker een goede keuze om met de goede acties van uw bedrijf naar buiten te treden. Hoe kunt u het beste communiceren over duurzaamheid: 

  • Leg uit wat het voor de klant betekent

  • Geef concrete voorbeelden

  • Denk aan uw doelgroep: is de informatie relevant voor uw doelgroep

  • Kom met cijfers en feiten, oftewel: bewijs

  • Wees consistent: draag als gehele organisatie een eenduidige boodschap uit

  • Interactie: ga de dialoog aan met uw klanten

  • Laat een andere partij over jullie duurzaamheid vertellen

ILJA LEONARD PFEIJFFER: "AIRBNB MOET VERBODEN WORDEN, IN DE HOTELLERIE SCHUILT DE OPLOSSING"

>>Lees hier het hele artikel op www.hospitality-management.nl

  • Auteur Ilja Leonard Pfeijffer deelt zijn mening over Airbnb & het massatoerisme

  • In zijn boek bespreekt hij de impact van het massatoerisme op het ‘oude’ Europa 

  • Ilja vindt o.a. dat als je een gezonde vorm van toerisme in stand wilt houden, je dan kwalitatief betere toeristen moet trekken

ONLINE IN DUITSLAND: 7 TIPS 

>>Lees hier het hele artikel op www.kvk.nl

  • Wilt u met uw website de Duitse markt benaderen?

  • KVK zet in dit artikel 7 tips op een rij:

1. Zorg voor een mobielvriendelijke website

2. Zorg voor een website met een Duitse look en feel
3. Pas zoektermen aan

4. Actief op de gehele Duitstalige onlinemarkt

5. Kies het juiste digitale platvorm

6. Extra aandacht voor privacy en dataopslag

7. Zorg voor een online keurmerk

VIJF OP DE TIEN REISBEDRIJVEN REAGEREN NIET OP INSTAGRAM

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • Studenten van de Breda University of Applied Sciences onderzochten een selectie aan bedrijven

  • Slechts 44% van de bedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram

  • Slechts 11% komt met een respons als ze getagd worden

GENERATIE-MARKETING VERANDERT: OUDEREN WORDEN JONGER

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • MarketingTribung geeft in dit artikel handvatten die helpen bij het inspelen op de specifieke omstandigheden waarin senioren zich bevinden. Aanbod komen:

  • Grey Ocean Strategy

  • Ga niet oversegmenteren!

  • Zeven soft spots van vijftigplussers

FACEBOOK VERLIEST RUIM HALF MILJOEN GEBRUIKERS IN 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • In 2018 is zijn zo’n 640.000 Nederlanders gestopt met het gebruiken van Facebook

  • Het gebruik van WhatsApp, Instagram en YouTube nemen juist toe

  • Facebook heeft ondanks nog altijd meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland. Bij VVV Texel is dit platform dan ook nog steeds groter dan Instagram

  • Met name onder de 40 jaar haakt men af van Facebook

DE TRENDS OP HET GEBIED VAN CONTENTMARKETING IN 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • 1 Contentmarketing wordt marketing

  • 2 Strategie wordt meer essentieel

  • 3 Meer waarde halen uit producten en diensten

  • 4 De marketing trechter verandert van vorm

  • 5 Distributie blijft de motor van succes

NEDERLANDERS BESTEDEN MEER AAN VAKANTIES IN 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtcniporesearch.nl

  • Vakantieganger gaat iets minder vaak maar langer op vakantie

  • Nederlanders hebben in 2% meer aan vakanties besteed dan in 2017

  • 83% van de Nederlanders op vakantie geweest in 2018

  • Gemiddeld ondernamen zij bijna drie keer een vakantie

  • Een gemiddelde vakantie duurde 8,1 nacht

  • Aantal vakanties in eigen land is afgenomen, maar meer overnachtingen

  • Vliegvakanties naar de Middellandse Zee zijn populair

  • Duitsland, Frankrijk en Spanje blijven meest populaire buitenlandse vakantielanden

DE 8 INSTAGRAM-TRENDS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.marketingfacts.nl

  • 1 Vertical video

  • 2 AR-filters op Instagram

  • 3 Op vakantie voor Instagram

  • 4 Check de influencer

  • 5 Instagram Shopping

  • 6 Instagram Stories Ads

  • 7 Maak gebruik van micro-influencers

  • 8 Planning-software

VIJF MARKETINGTIPS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Mensen vertrouwen op anderen en op betrouwbare content, niet op advertenties

  • Creativiteit zal succesvolle marketeers onderscheiden: verras je publiek

  • Boeiende content helpt je hele organisatie

  • Begrijp hoe je klanten het liefst communiceren

  • Automatisering met een vleugje persoonlijkheid

DIT ZIJN DE E-COMMERCETRENDS VOOR 2019

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

Hieronder een aantal belangrijke trends. In het artikel staat de hele top-15

  • Smartphoneshoppen: aantal smartphoneshoppers groeit snel

  • Mobile first voor oriëntatie 

  • Personalisatie

  • Kritische (online) consument

  • Klantfeedback = verandering

HET DIGITALE KLANTCONTACT ANNO 2018

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Het is heel belangrijk om klanten persoonlijk te benaderen

  • De top drie kanalen waar het afgelopen jaar de meeste reacties op binnenkwamen zijn Facebook, Twitter en Whatsapp

  • Met name sterke opkomst van Whatsapp voor klantcontact

  • Help klanten zo snel mogelijk

  • Tone of voice: persoonlijk en echt

E-MAILMARKETING: 8 TIPS VOOR EEN HOGERE CTR EN CONVERSIE

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Gebruik een aansprekende subjectline

  • Zorg dat je boodschap persoonlijk is

  • Plaats de belangrijkste informatie eerst

  • Maak de mail makkelijk leesbaar op mobiel

  • Zorg voor een stukje interactie

  • Een duidelijke call-to-action

  • Maak een onweerstaanbare landingspagina waar de gewenste informatie op staat

  • Test, test, test: check de statistieken en neem bevindingen mee naar de volgende mailing

AIRBNB-VERBOD VOOR WALLEN, KINKERBUURT EN HAARLEMMERBUURT

>>Lees hier het hele artikel op www.parool.nl

  •  In de drukke wijken van Amsterdam wordt vakantieverhuur zoals Airbnb in de toekomst waarschijnlijk verboden

  • Coalitie­partijen PvdA, GroenLinks, SP en D66 diende hiertoe een motie in tijdens de Algemene Beschouwingen in de raad. Die motie kan ­rekenen op een ruime meerderheid

INTERVIEW: STEVEN KRAANEN (MBUY) "TEXEL, BLIJF JEZELF."

>>Lees hier het hele interview

  • Digitalisering maakt effect mediacampagnes steeds beter meetbaar

  • Content is bepalend

  • Blijf verrassend en creatief

  • "Texel, blijf je zelf. Je bent uniek zoals je bent"

HOE FORMULEER JE DOELSTELLINGEN VOOR REGIOMARKETING?

>>Lees hier het hele artikel op www.nritmedia.nl

  • Waar ligt de prioriteit op korte termijn? Wat wilt u bereiken?

  • Toets doelstellingen bij verschillende stakeholders

  • Maak keuzes, stel prioriteiten

  • Bepaal uw strategie

  • Neem bij het meten van resultaten ook externe factoren, zoals bijvoorbeeld het weer, mee

  • Stuur bij, wees niet bang om doelen bij te stellen

1 MILJOEN NEDERLANDERS BOEKTEN DEZE ZOMER VIA AIRBNB

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • Zeker 1 miljoen Nederlanders verbleven afgelopen zomer op adressen van Airbnb

  • Vorig jaar boekten 850.000 Nederlanders een kamer of appartement in de zomermaanden

  • Frankrijk was de meest populaire bestemming, gevolgd door Nederland

CBS: GROEI TOERISMESECTOR VOORAL DANKZIJ BUITENLANDSE TOERISTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.cbs.nl

  • Waarde van de toeristische bestedingen in de Nederlandse economie in 2017 met 6,9% gestegen

  • Drie kwart van deze groei was te danken aan de bestedingen van buitenlandse toeristen in Nederland

  • Bestedingen van Nederlanders in eigen land stegen ook (+3,6%) 

  • ​Zij gaven tijdens vakanties en uitjes vooral meer geld uit aan eten en drinken in de horeca
  • Het belang van toerisme voor de economie groeit

  • De horeca droeg het meest bij aan de toegevoegde waarde in de toeristische sector in 2017

  • Toerisme zorgt voor meer werkgelegenheid: aandeel van de toeristische sector in het totaal aantal banen nam in 2017 verder toe

NIEUWE GENERATIE REIZIGERS BOEKT VIA SOCIAL MEDIA

>>Lees hier het hele artikel op www.emerce.nl

  • De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media

  • Organisaties moeten zich hierop gaan aanpassen

  • Ook qua invulling van de reis en bijzondere voorkeuren is de jongere reiziger anders dan millennials en de generaties daarboven. Generatie Z is meer dan ooit gericht op sociale interacties met locals en zelfontwikkeling

TEXEL - WEL DRUKTE, GEEN MASSA'S

>>Lees hier het hele artikel van Elsevier

  • Het zijn de drukste weken van het jaar, maar het voelt niet zo

  • Bijbouwen is niet toegestaan

  • Sinds Lonely Planet vermelding hele jaar door drukker. Voorheen alleen druk in hoogseizoen

  • ​Internationaler publiek
  • Texel gewilde bestemming voor gezinnen

DIGITALE TRANSITIE VVV'S IN NEDERLAND

>>Lees hier het hele artikel op www.frankwatching.com

  • De fysieke plek moet daarom meer zijn dan een bakstenen locatie of een VVV-informatiezuil. Vooral in de experiencing-fase.

  • Het is nu aan de VVV’s om snel te schakelen om mee te gaan in het digitale landschap.

  • Professioneel gastheerschap digitaliseren in 4 stappen: 

    • Stap 1. Customer journey in kaart brengen​

    • Stap 2. Behoeften en wensen meten

    • Stap 3. Externe factoren meten en integreren

    • Stap 4. Realtime relevant aanbod doen

  • De transitie van VVV Zeeland met de Digitale Zeeland Experience​

NBTC: ZOMER +6% MEER BUITENLANDSE TOERISTEN

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtc.nl

  • Groei primair afkomstig uit buurlanden Duitsland en België

  • In totaal 4,1 miljoen internationale toeristen

  • Strand- en cultuurvakantie in trek 

AVG EN MARKETING: 5 HANDIGE TIPS

>>Lees hier het hele artikel op www.reiswerk.nl

  • Tip 1: Begrijp waar AVG om draait

  • Tip 2: Zorg voor een begrijpelijke privacyverklaring

  • Tip 3: Sluit verwerkersovereenkomsten met externe partijen

  • Tip 4: Wees je bewust van persoonsgegevens op social media

  • Tip 5: Zorg dat je emailmarketing op orde is

NIEUW PROJECT: ZEEUWSE CIRCULAIRE VERBLIJFSRECREATIE

>>Lees hier het hele artikel op www.kenniscentrumtoerisme.nl

  • Vele provincies constateren dat deel verblijfsrecreatie aan eind productlevenscyclus is beland

  • Provincie Zeeland is samen met RECRON, Economisch Impuls en Kenniscentrum Kusttoerisme het project “Land in Zee: een circulaire beleving” gestart

  • Opgedane kennis en ervaringen binnen het project worden binnenkort gedeeld

VAKANTIETRENDS

'Niemand wil met duizend man rond een fontein in Venetië staan'

>>Lees hier het hele artikel op NU.nl

  • Nederlanders zijn klaar met massatoerisme

  • Men heeft behoefte om plekken te bezoeken die minder druk zijn

  • Men gaat vaker op vakantie

  • Alternatieven voor populaire vakantiebestemmingen zijn: Trevisio, Padova, provincie Alentejo (Portugal) en de Andamanen (Indiase eilanden)

  • Voor vakantie in eigen land zijn Gelderland en Limburg populair. Friesland gaat daar met Lonely Planet verkiezing wellicht ook bij horen.

  • Manier van reizen is veranderd, niet alles wordt gepland. Behoefte aan spontane ontmoetingen tijdens reis

  • Kamperen steeds meer in trek

  • Vaker wandel- of fietsvakantie

MARKETING TRENDS 2018

User generated content, chatbots en meer

>>Lees Deel 1 hier op www.reiswerk.nl

>>Lees Deel 2 hier op www.reiswerk.nl

  • ​Virtual Reality wordt het komende jaar steeds gebruikelijker als marketingtool 

  • Bezoekers van websites hunkeren naar interactieve content

  • Pinterest goed te gebruiken om meer mensen naar website te krijgen

  • Artificial Intelligence (AI) kan helpen op grote schaal realtime gepersonaliseerde campagnes te ontwikkelen

  • User generated content: 60% van consumenten vindt dat door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) de meest authentieke vorm van inhoud is

  • Voice search is een van de snelst toegepaste technologieën in de recente geschiedenis 

  • Brute eerlijkheid is een trend die aan kracht wint

  • Chatbots kunnen helpen de klantervaring en tevredenheid te verbeteren door gereduceerde wachttijden, 24/7 service en follow up berichten

MILLENIALS MINDER VAAK EN VER OP VAKANTIE DAN OUDERE GENERATIES 

Dit baseert NBTC-NIPO Research op het ContinuVakantieOnderzoek en aanvullend onderzoek naar het vakantiegedrag van millennials

>>Lees hier het hele artikel op www.nbtcniporesearch.nl

  • Millenials gaan relatief minder vaak en minder lang op vakantie dan oudere generaties

  • Vakantie in buitenland populairder

  • Millenials ook tijdens vakanties online actief

  • Millenials prijsbewuster dan oudere generatie

TOERISME LAAT STERKSTE GROEI IN 10 JAAR ZIEN

Aantal gasten dat in logiesaccommodaties in Nederland verbleef in 2017 is gestegen naar 42 miljoen

>>Lees hier het hele artikel op NU.nl

  • De toename van het aantal toeristen beleeft de sterkste groei sinds 2006

  • Aandeel toeristen groeit met 9% ten opzichte van 2016

  • Aantal Duitse gasten steeg met 14% ten opzichte van het jaar ervoor

  • Duitse gasten verblijven ook het langst in een accommodatie, gemiddeld 3,4 nachten

AIRBNB IMPACT TEXEL

Impact is vergelijkbaar met Airbnb in Amsterdam

  • Onderzoek in opdracht van provincie Noord-Holland

  • Medium: Noordhollands Dagblad

BUNGALOW BUSINESS IS BOOMING

Landal investeert 300 miljoen in vakantieparken

Conclusie: waarom investeren?

  • Het aanbod aantrekkelijk houden voor consumenten​

  • Creëren van terugkerende gasten

  • Inspanningen worden in dit geval beloond: hogere bezoekersaantallen en groeiende omzet